Blog

Backlink Nedir?

Backlink, bir web sitesinin ilgili bir başka web sitesine referans veya kaynak amaçlı yönlendirme yapmasına denir. Arama motorları, bir web sitesinin başka bir web sitesine bağlantı vermesini sıralama faktörü olarak kullanır. Çünkü bir web sitesinin diğerine bağlantı vermesi, içeriğin değerli olduğuna inandıklarını gösterir.

Backlink Nedir?

Web sitenizin organik trafiğini artırmak ve arama motorları tarafından fark edilmeniz için hem sayfa içi hem de sayfa dışı SEO‘ya yatırım yapmanız gerekir. Sayfa içi optimizasyon, web sitenizde yer alan içeriğin arama motorları ve kullanıcılar tarafından kolayca anlaşılmasını sağlamak amacıyla yapılan bir süreçtir.

Site dışı optimizasyon ise, sitenizdeki içeriğin üçüncü taraflar için değerli olduğunu arama motorlarına göstermekle ilgilidir. Bu değer ifadesinin en önemli parçası ise backlinklerdir.

Backlink Nasıl Çalışır?

Backlinkler, web sitenizi büyütmek için önemli bir strateji ve arama motoru algoritmalarında önemli bir faktördür.

Backlinkleri anlamak, web siteleri arasındaki konuşmalar gibi düşünülebilir. Örneğin, bir blog yazarı olan Sefa, SEO hakkında ilginç bir makale yazdı. Başka bir blog yazarı olan Ahmet, kendi bakış açısını paylaşırken Sefa’nın makalesine bağlantı verir. Bu Ahmet’in gönderisine bir backlink oluşturur çünkü konuyu kendi blog sitesinde yazdı.

Blog sitesi popüler olduğu için, birçok site de Sefa’nın makalesine backlink verir. Bu, blog sitesinin kalitesini artırır ve Sefa’nın makalesi saygın bir siteden değerli bir backlink alır.

Bu temelde bir kazan-kazan durumudur.

Backlink Nasıl Alınır?

Sitenize değerli backlinkler kazandırmak için çaba ve zaman harcamanız gerekiyor. İşte sitenize kaliteli backlink kazandırmak için kullanabileceğiniz 7 basit yöntem:

  • Sosyal medya profillerinize sitenizin bağlantısını ekleyin.
  • Sosyal imleme sitelerinde profil açarak ücretsiz bağlantılar elde edebilirsiniz.
  • Paravan blog siteleri açarak içerik oluşturabilir ve buradan sitenize backlink alabilirsiniz.
  • Diğer bloglarda ve sitelerde misafir yazıları yazın ve karşılığında backlink talep edin.
  • Web sitenizin konusuna paralel olan site sahipleriyle iletişime geçip backlink talep edin.
  • Alanınızdaki etkili kişilerle röportaj yapın ve sitenize bir bağlantı gönderin. Onlar da muhtemelen sitenize geri bağlantı vereceklerdir.
  • Google’da zaten iyi sıralama alan bir gönderiyi bulun ve iyileştirin, özgün başlık ve güçlü içerikler oluşturun. Bu güçlü içerikler ziyaretçi çekmeye başlayınca göreceksiniz ki bu yazınız paylaşılacak ve kaynak olarak gösterileceksiniz.
  • Sitenizde “nasıl yapılır”, “neden” gibi konuları ele alan yazılar, infografikler veya gömülü videolar içeren yazılar oluşturun. Bu tür formatlar, standart yazılardan daha fazla backlink alır. Amacımız yazınızı paylaştırarak backlink almak, bunu unutmayın.
  • “En İyi Kılavuz” gönderileri yazın. Bir konunun her yönünü kapsayan, birkaç bin kelime içeren çok uzun gönderiler hazırlayın.
  • Tedarikçiler ve perakendeciler gibi diğer işletmelerle olan iş ilişkilerinizi kullanarak, web sitelerinde sizden bahsetmelerini teşvik edebilirsiniz.
  • Ortaklıklar kurarak karşılıklı yarar sağlayabilirsiniz. Bu, partnerinize web sitelerinde sizin hakkınızda içerikler sunmanız veya bir web semineri gibi ortak tanıtım etkinlikleri yapmanız anlamına gelir.
  • Yerel topluluğunuzu desteklemek, işletmeniz hakkında olumlu bir hikaye anlatırken aynı zamanda bir şeyleri geri vermenin harika bir yoludur. Bu, etkinliklere sponsor olmayı, yerel buluşmalar düzenlemeyi veya yerel okullarda veya üniversitelerde gönüllü olmayı içerebilir.
  • Hayır kurumları da işletmeniz için bir fırsat sunar. Bu kurumlar genellikle kendilerini destekleyen şirketleri öne çıkarmaktan mutluluk duyarlar.

Ayrıca, rekabetçi backlink araştırması yapmaya başlayabilirsiniz. İyi sıralama alan rakiplerinizin backlinklerini inceleyerek bu alanlara hedeflenmeye başlayabilirsiniz. Geri bağlantı aracı olarak SEMrush ve Ahrefs gibi bir araçlar, bu bağlantıları bulmanıza yardımcı olabilir ve kendi bağlantı oluşturma stratejiniz için kullanabileceğiniz fırsatları sunar.

Backlink Türleri

Backlink Türleri

Web sitenizi büyütmek için kullanabileceğiniz backlinklerin iki temel türü bulunmaktadır ve bunların her biri farklı sonuçlar doğurabilir.

İlk olarak, Nofollow bağlantıları arama motorlarının takip etmediği ve bağlantının aktardığı değeri dikkate almadığı bağlantılardır. Bu nedenle, arama sıralamanızı veya görünürlüğünüzü artırmak için yararlı olmayabilirler.

Diğer bir backlink türü olan Dofollow bağlantıları, saygın sitelerden gelenlerin en değerli olduğu backlink türüdür. Dofollow bağlantılar, arama motoru sıralamanızı iyileştirmeye yardımcı olabilir. Ancak, zararlı Dofollow bağlantıları da vardır. Bu bağlantılar şüpheli sitelerden veya arama motoru hizmet koşullarını ihlal ederek elde edilir.

Bu tür bağlantılar Google’ın sitenizi cezalandırmasına veya dizinden çıkarmasına neden olabilir. Kalitesiz backlinkler, sayınızın çok olması gibi görünse de sıralamada fark yaratmaz. Kaliteli backlinkler, sitenizin sıralamasını iyileştirmeye yardımcı olabilir.

Backlinkin Önemi ve Faydası

Backlink oluşturma, arama motoru optimizasyonu (SEO) için hayati bir önem taşır. Çünkü arama motorları, bir sayfanın otoritesini ve alaka düzeyini belirlemek için backlinkleri kullanır. Ancak, tüm backlinkler eşit değildir ve arama motorları, bağlantı veren web sitesinin kalitesine göre değerlendirir. Yüksek kaliteli backlinkler, sayfalarınızın arama motorlarında üst sıralarda yer almasına yardımcı olur.

Ayrıca, backlinkler markanızın çevrimiçi olarak keşfedilmesine yardımcı olur. Popüler siteler, web sitenize bağlantı vererek, tartıştığınız konularla ilgilenen kişilerden daha fazla yönlendirme trafiği almanızı sağlar. Bu da, daha fazla potansiyel müşterinin pazarlama hunisine girmesini sağlar.

Backlinkler ayrıca sitenizin içerik kalitesini artırabilir. Çünkü bağlantı veren siteler, sitenizdeki içeriği değerli buldukları için size bağlantı verirler. Bu da, sitenizin alaka düzeyini artırır ve daha fazla bağlantı almanızı sağlar.

Backlink Kontrol Araçları

Backlinklerinizi Nasıl Kontrol Edebilirsiniz?

Web sitenizin backlinklerini izlemek için birçok farklı araç mevcuttur, örneğin Google Search Console, SEMRush ve Ahrefs gibi. Geri bağlantılarınızı düzenli olarak kontrol etmek önemlidir çünkü Google Web Yöneticisi Yönergeleri, zararlı web sitelerinden gelen bağlantıları sitenizden kaldırmanızı gerektirir. Aksi takdirde, Google sitenizi cezalandırabilir ve sıralamanız düşebilir.

Bu nedenle, tüm backlinklerinizi bulmak, zararlı olanları tanımlamak ve bu site sahipleriyle iletişim kurmak için üç soruyu cevaplamanız gerekmektedir:

  • Tüm geri bağlantılarımı nerede bulabilirim?
  • Zararlı olup olmadıklarını nasıl anlarım?
  • Bu site sahipleriyle nasıl iletişim kurabilirim?

Google Search Console, Bing Webmaster Tools, SEMrush ve Ahrefs gibi araçlar sayesinde almış olduğunuz bağlantıları görebilir, inceleyebilirsiniz.

Google Disavow aracı sayesinde bu backlinkleri reddedebilir. Zararlı olan bu geri bağlantılardan kurtulabilirsiniz.

SEO ve Backlink İlişkisi

Diğer web sitelerinden gelen bağlantılar, arama motorlarının içeriğinizin değerli, güvenilir ve faydalı olduğuna dair bir göstergedir. Bu nedenle, daha fazla (kaliteli olmak şartıyla) backlink alırsanız, sitenizin arama motorlarında daha üst sıralarda yer alması muhtemeldir.

Gerçek şu ki, backlinkler Google’ın orijinal algoritmasının temelini oluşturdu ve bu nedenle sıralama sinyalleri arasında hala önemli bir yere sahiptir. Google zaman içinde algoritmasında birçok değişiklik yapmış olsa da, kaliteli backlinkler hala önemli bir faktördür.

Yapılan bir araştırmada, bağlantıların hala Google’ın temel sıralama sinyali olduğunu gösteriyor. Google da zaten arama motoru sıralamasında bağlantıların en önemli üç faktöründen biri olduğunu kabul ediyor.

Ahrefs

Kaliteli Backlink Nasıl Anlaşılır?

Tüm backlinkler aynı öneme sahip değillerdir. Bu nedenle, arama motoru sıralamalarında yüksek bir konuma ulaşmak istiyorsanız, kaliteli backlinklere odaklanmanız gerekir.

Bir diğer deyişle, tek bir kaliteli geri bağlantı, 1.000 düşük kaliteli geri bağlantıdan daha güçlü olabilir. Bu nedenle, backlinklerin kalitesi, sayısından daha önemlidir.

Yüksek kaliteli backlinkler genellikle aynı temel özellikleri paylaşırlar ve bunlar önemli sıralama faktörleri olarak kabul edilirler.

1. Güvenilir Otoriter Sitelerden Alınan Kaliteli Backlinkler

Önemli olan backlinklerin hangi sitelerinden geldiğidir. Wikipedia’dan bir bağlantı, herhangi bir kişinin web sitesinden alınan bir bağlantıdan daha fazla güvenilirlik taşır.

Bu güvenilirlik kavramı, “Domain Authority” yani “Alan Adı Otoritesi” olarak bilinir. Bir web sitesi ne kadar fazla otoriteye sahipse, sitenize verdiği bağlantı da o kadar etkili ve kaliteli olur.

Bu tür güvenilir bağlantılara sahip olmak kolay değildir, ancak değerlidir. Tek bir yüksek kaliteli bağlantı, binlerce düşük kaliteli bağlantıdan daha etkilidir.

2. Anahtar Kelime Backlink Çalışması

Alınan backlinkin hedef anahtar kelimenizi içermesi arama motoru sıralamaları açısından önemlidir.

Bu tür bağlantılara “anchor text” denir ve hedef anahtar kelimenizi içermeleri, arama motorlarının sitenizin ilgili anahtar kelimeyle ilgili olduğunu anlamasına yardımcı olur.

Ancak, Google’ın “Google Penguin” adlı güncellemesi tam eşleşen bağlantı metniyle geri bağlantılar oluşturan sitelere odaklanarak, aşırı anahtar kelime yoğunluğuna sahip bağlantı metinlerinden kaçınmanız gerektiğini hatırlatıyor.

3. İlgi ve Alaka Düzeyi Aynı Olan Sitelerden Alınan Backlink

Bir web sitesi başka bir siteye bağlantı verdiğinde, Google bu bağlantıyı iki sitenin ilişkili olduğu şeklinde yorumlar. Bu nedenle, size bağlantı veren sitenin konusu ile ilgili olması önemlidir.

Örneğin, bir maraton koşusuyla ilgili bir makale yazdığınızı düşünün. Bu durumda, Google maraton, koşu ve fitness ile ilgili sitelerden gelen bağlantıların, balıkçılık, tek tekerlekli bisikletler veya dijital pazarlama ile ilgili sitelerden gelen bağlantılardan daha önemli olduğunu düşünecektir.

4. Kaliteli DoFollow Backlinkler

Arama motorları, “nofollow” etiketi eklenmiş bağlantıları takip etmezler ve bu nedenle SEO değeri sağlamazlar.

Bu nedenle, web’deki çoğu bağlantı “dofollow” bağlantıdır. Bu tür bağlantılar arama motoru sıralama algoritmalarında daha fazla ağırlığa sahiptir.

Bununla birlikte, bazı bağlantılar nofollow etiketiyle gelir. Örneğin, blog yorumları, basın yayınları ve ücretli reklamlar gibi kaynaklardan gelen bağlantılar genellikle nofollow’dur.

Ancak, bu bağlantılar SEO için çok yararlı değildir, bu nedenle nofollow etiketi ile gelmeleri önemli değildir.

5. Backlinklerde Çeşitli Sitelerden Faydalanmak

Bir web sitesi size ilk kez bağlantı verdiğinde bu bağlantı oldukça değerlidir.

Ancak, aynı web sitesinden birden fazla bağlantı almanın getirileri azalmaya başlar. Bu nedenle, farklı etki alanlarından gelen bağlantılar daha değerlidir.

Örneğin, 100 farklı web sitesinden 100 bağlantı almak, aynı web sitesinden 1000 bağlantı almaktan daha faydalı olabilir.

Bununla birlikte, sadece etki alanı sayısı değil, bağlantı veren sitelerin kalitesi de önemlidir. Arama motoru sıralamaları ile en güçlü ilişkiyi gösteren faktörlerden biri, size bağlantı veren sitelerin sayısıdır.

Bu nedenle, iyi bir geri bağlantı profili oluşturmak için, yüksek kaliteli ve farklı etki alanlarından gelen bağlantılar almak önemlidir.

Anchor Text Nedir?

Bir metin üzerinde yer alan görünür ve tıklanabilir link olarak tanımlanan bağlantı metnidir. Tarayıcılarda genellikle mavi renkte ve altı çizili olarak görünür. Bu tür bağlantılar, Sefa Gedik ana sayfasına yönlendiren örnek bağlantı gibi, web sayfalarındaki gezinme işlemlerinin önemli bir parçasıdır.

Kod Örneği

<a href="https://www.sefagedik.com.tr">Sefa Gedik</a>

Bağlantı metni, web sayfalarında farklı belgelere veya konumlara bağlantılar oluştururken kullanılan görünür karakterler ve sözcüklerdir. Bu metinler genellikle altı çizili mavi olarak gösterilir, ancak web sitesi sahipleri HTML veya CSS aracılığıyla bağlantı renklerini ve stillerini özelleştirebilirler.

Anchor text, hem arama motorları hem de kullanıcılar için bağlantı hedefinin içeriği hakkında bağlamsal bilgiler sağlayabilir. Bu nedenle, doğru ve anlamlı bağlantı metinleri kullanmak, web sayfalarının erişilebilirliği ve SEO uyumluluğu açısından önemlidir.

Backlink Metni Türleri

1. Tam Eşleşme

Bağlantı metni, bağlantı verilen sayfayı yansıtan bir anahtar kelime içeriyorsa “tam eşleme”dir. Örneğin: ‘seo uyumlu bir içerik’ anahtar kelimesini içeren bir bağlantı metni, bu konuda bir sayfaya yönlendiren bir bağlantıdır.

2. Kısmi Eşleşme

Bağlantılı sayfadaki anahtar kelimenin bir varyasyonunu içeren bağlantı metni “kısmi eşleşme” olarak adlandırılır. Örneğin: ‘seo uyumlu bir içerik hakkında ipuçları’ gibi anahtar kelimenin bir varyasyonunu içeren bir bağlantı metni.

3. Markalı Eşleşme

Bir marka adı, ürün adı veya şirket adı gibi tanımlayıcı bir terim içeren bağlantı metni “markalı” olarak adlandırılır. Örneğin: ‘Sefa Gedik Blog’da yayınlanan bir makaleye yönlendiren ‘Sefa Gedik Blogu’ şeklindeki bir bağlantı metni.

4. Çıplak Bağlantı

URL’nin kendisi, yani “www.sefagedik.com.tr” gibi, bağlantı metni olarak kullanılırsa, buna “çıplak bağlantı” denir.

5. Genel

Belirli bir anahtar kelime veya marka adı yerine, genel bir terim kullanılarak yapılan bağlantılara “genel” bağlantılar denir. Örneğin: “Daha fazla bilgi için tıklayın” gibi.

6. Görsel

Bir resim bağlandığında, Google, resmin alt etiketinde bulunan metni bağlantı metni olarak kullanır.

Backlink Hakkında Merak Ettikleriniz

Kısaca Backlink Nedir?

Backlink, bir web sitesinin başka bir web sitesinden aldığı bir bağlantıdır. Bir web sitesi başka bir web sitesine bir link koyarsa, bu, bağlantı veren web sitesinin diğerine bir backlink sağladığı anlamına gelir.

Backlinkler, bir web sitesinin Google’da sıralamalarını etkileyen en önemli faktörlerden biridir çünkü, diğer web sitelerinin bir siteye ne sıklıkta ve ne kadar güvenilir bir şekilde referans olduğunu değerlendirerek, o siteye daha yüksek bir sıralama verirler.

Footer Backlink Nedir?

Footer; alt bilgi demektir. Web sitelerin en alt kısmında bulunan bölüme Footer deniyor. Buradan alınan geri bağlantıya da Footer Backlink deniliyor.

Footer Backlink Zararlı mıdır?

Alakasız bir web siteden alınan her backlink zararlıdır. Footer denilen bölüm bir web sitenin alt kısmıdır. Buradan alınan bir link tüm sitede alınmış demektir. O sitenin tüm sayfalarından geri bağlantı almak yerine etkili bir içeriğinden bağlantı almak çok daha faydalı olacaktır.

Backlink Paketleri Faydalı mı?

Bu paketler yüzlerce insana satılıyor, siz size özgü size özel sitelerden backlink çalışması yapmalısınız. Bu paketlerin tamamı için konuşamasam da belli bir bölümü faydalı değil zararlıdır.

Bionluk'tan Backlink Alınır mı?

Bionluk’ta bulunan ilanlar size olduğu gibi herkese açıktır. Herkese link kaynağı olan bir siteden beslenmek çok doğru bir karar olmayacaktır. Çok link çıkışı olan sitelerden link almak size zararı bile olabilir.

Zararlı Backlinklerden Nasıl Kurtulabilirim?

Search Console veya başka bir backlink tespit etme aracıyla aldığınız backlinkleri görebilir. Google Disavow aracı ile de zararlı backlinkleri reddedebilirsiniz.

Sosyal İmleme Sitelerinden Backlink Alınabilir mi?

Evet, aşırıya kaçılmadığı ve istikrarlı bir çalışma yapıldığı sürece faydasını görebilirsiniz.

Yorum Backlink Nedir? Faydalı mıdır?

Genellikle bloglarda içeriklerin alt kısmında yorum yap bölümü olur. Bu yorum yap bölümünde; isim, e-posta ve web sitesi bölümleri vardır. Burada web sitesini doldurarak bir yorum yaptığınızda isminize backlink vermiş oluyorsunuz. Ancak buradaki linkler nofollow oluyor.

Yorum backlink bundan belki 4-5 sene önce faydalı denilebilirdi, ancak şimdi aynı şeyi söylemek mümkün değil.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu