Promosyon Ürün Nedir?
Promosyon; bir firmanın ürünlerinin, hizmetlerinin veya markasının bilinirliğini artırmak için yapılabilecek işleri kapsayan genel bir terimdir. Üzerinde logo bulunan bir kalemden tutun, satış yaparken uygulamış olduğunuz kampanyaya kadar promosyon çalışmaları altında incelemek veya konuşmak mümkündür. “Reklam” ve “Promosyon” terimleri birbirlerinin yerine kullanılsa da, bunlar aynı şey değildir.
Günümüzde kâr amacı olan veya olmayan tüm kuruluşlar, özel ve tüzel kişiler, şahıs şirketleri veya holdingler marka bilinirliğini sağlamak veya doğrudan satışı arttırmak için bir takım reklam tanıtım çalışmaları yapmaktadır. Bu çalışmalar kapsamında promosyonun çok önemli bir yeri vardır ve artık zorunluluk haline gelmiştir.
Promosyonun amaçlarını maddeler halinde sıralamak gerekirse;
- Marka bilinirliğini arttırmak; promosyonlu ürünlerin satışında marka daha ön planda olduğu için bilinirlik artışı sağlanıyor.
- Satışı arttırmak; hediye olarak promosyon ürünü verilmesinden dolayı satışa etkisi oluyor.
- Kurumsallaşmak; markalaşmak adına yapılan promosyon çalışmalarında kurumsallaşma sağlanıyor.
- Satılan ürünü farklılaştırmak için; aynı ürünü satan başka firmalardan daha farklı daha seçilebilir oluyorsunuz.
- Marka sadakatini arttırmak; ürünü satın alan müşteri markanızı daha çok sahipleniyor.
- Müşteri memnuniyeti sağlamak; hediye ürün alan müşteri daha çok memnun oluyor.
Yapılan araştırmalara göre ürün satın alan müşteriye yanında promosyon bir ürün hediye edildiğinde o markayı hatırlama yüzdesi %57’dır. Ürün satın alırken o ürünün yanında bir promosyon ürününün verilmesinden etkilenen alıcı oranı %73’dür. Satışları arttırmak, marka sadakatini sağlamak ve markalaşmak için her kurumsal firmanın reklam tanıtım çalışmalarında promosyon ürünler bulunmaktadır. Ülkemizde sadece promosyon ürünler üzerine yüzlerce kurumsal şirket faaliyet gösteriyor.
İçindekiler
Promosyonun Tanımı
Promosyon; halk arasında “eşantiyon ürün” olarak daha çok bilinir. Üzerinde logo bulunan reklam amacıyla hazırlanan ürünlerin genel bütününe promosyon ürün denir. Bunun yanı sıra bir ürün alırken yanında verilen hediyelere de promosyon denir. Yabancı kaynaklara baktığımızda promosyon şöyle tanımlanıyor; Reklam, tanıtım veya indirim yoluyla satış oranlarının yükseltilmesi. Bir şeyin büyümesi ve gelişmesi için yapılan işler. Anlaşıldığı gibi yabancı kaynaklarda promosyon ve reklam birbirine çok yakın olarak kullanılıyor.
Promosyonun ülkemizdeki yaygın kullanımı ise; bir markanın bilinirliğini arttırmak amacıyla uyguladığı kurumsal çalışmalarda kullanmaları üzere malzemelerin üzerine logoların işlenmesi ve bu şekilde dağıtılmasıdır. Örnek vermek gerekirse; üzerinde logo bulunan bir kalem, balon veya bayrak gibi malzemeler bu yönde değerlendirilir. Marka dilerse bu ürünleri satış anında verebilir, dilerse ücretsiz olarak halka dağıtabilir. Satış sonrası verirse satış memnuniyeti sağlanır, ücretsiz olarak halka dağıtılırsa bilinirlilik artar.
Promosyon Türleri
A.) Reklam
Kâr amacı gütsün veya gütmesin promosyon çalışmasının reklama müthiş katkısı vardır. Tüketici o ürünün markasını unutması oldukça zordur, böylelikle marka sadakati ve bilinirliği de sağlanmış olur. Sadece reklam amacıyla bile promosyon ürünleri çalışması yapılabilir.
B.) Doğrudan Pazarlama
Doğrudan pazarlama, SMS, E-posta, çevrimiçi reklamlar, el ilanları, katalog dağıtımı, tanıtım mektupları, açık hava reklamcılığı, televizyon, gazete ve dergi reklamları gibi çeşitli ortamlar aracılığıyla müşterilerle doğrudan iletişim kurulan bir reklam biçimidir. Bu doğrudan pazarlama reklamlarında promosyona yer vermekte fayda var.
C.) Satış Promosyonu
Satış esnasında satılan ürünün yanında hediye verilebilir. Tüketici talebini arttırmak ve pazarı hareketlendirmek için yapılır. Ayrıca promosyon verildiğine dair reklam yapılmasında fayda vardır.
D.) Kişisel Satış
Müşteriyle ilişki kurmanın en etkili yollarından biridir. Müşteriyle birebir diyaloğa girilir ve kısa sürede satış gerçekleşir. Bu diyalog sırasında promosyon ürünleri takdim edilebilir.
E.) Halkla İlişkiler
Bir işletme, marka, devlet kurumu veya kar amacı gütmeyen bir kuruluş başarılı bir PR çalışması yaparak bilinirliğini arttırabilir, bu çalışmalarda da promosyon ürünleri kullanılabilir. Tanıtım toplantılarında, kongrelerde veya fuarlarda dağıtılan özel promosyonlar markaya dair olumlu algıya sebep olur ve farklı kitlelerin markaya ilgi duymasına yol açar.
Promosyon Ürünleri
Ülkemizdeki promosyon şirketleri özelinde yaptığımız araştırmaya göre en çok rağbet gören promosyon tanıtım ürünleri şunlar; Ajanda, not defteri, kalem, USB bellek, powerbank, kulaklık, anahtarlık, rozet, saat, bardak, kalemlik, kumbara, kartvizitlik, çanta, kırtasiye ürünleri, şemsiye, tablo, oto kokusu, hediyelik eşya, bez çanta, tekstil ürünleri, klasör, evrak çantası, bloknot.
Promosyon’un Faydaları
Promosyon nedir ve ürünleri nelerdir diye sorulduğunda vereceğimiz cevabı en iyi şekilde vermeye çalıştık. Peki; promosyon gerçekten faydalı mıdır? Promosyonun faydaları nelerdir? Sıra bu soruları cevaplamaya geldi. Promosyon çalışmaları firmayı veya markayı ön plana çıkararak farklılaşır ve rakiplerinden ayrılır.
Bu promosyon çalışmalarının faydalarının en önemlisidir. Çünkü böylelikle markanın bilinirliğinde artış sağlanır. Marka bilinirliği artan firmanın müşteri sayısı artar, müşteri artınca satış da artar. Böylece marka pazarda büyük paya sahip olur.
Promosyon ürünlerinin sadece müşterilerimizi hedeflediğini söylemek pek doğru olmaz. Çünkü markanın personelleri de bu durumdan olumlu yönde etkilenebilir. Bu yüzden promosyon çalışmalarımız hem şirket içi hem de dışı çokça fayda sağlar. Şirket personellerine ücretsiz dağıtılan eşantiyonlar personelin verimliliğini artıracaktır.
Promosyon Ne Demektir?
Promosyon; halk arasında “eşantiyon ürün” olarak daha çok bilinir. Üzerinde logo bulunan reklam amacıyla hazırlanan ürünlerin genel bütününe promosyon ürün denir.
Promosyon Firmaları
Ülkemizde faaliyet gösteren bazı promosyon firmalarını sizler için derledik;
- Promocity
- Etkin Promosyon
- Turkuaz
- Bidolu Baskı
- Promiks
- Promolife
- Bayeks
- Dr Promosyon
- Dekka
- Proviza
Promosyon Ürünleri Fiyatları
Promosyon ürünlerinin fiyatları ürüne göre tabii olarak değişmektedir. Bir yukarıda bahsettiğimiz firmalardan ürün fiyatlarını sorgulayabilirsiniz.
Promosyon Kampanyası Faydalı mıdır?
Promosyon, reklam tanıtım ve müşteri sadakati anlamında olmazsa olmazlardandır. Yapılan araştırmalara göre promosyonlu ürünlerinin satışı diğer ürünlere göre daha çok yüksektir.
Promosyon ve Reklam-Tanıtım
Promosyon ürünleri çalışması yapmak isteyen kurumsal firmaların nihai amacı reklam ve tanıtımdır. Reklam çalışmalarında kurumsal kimliği oluşturmak için bile promosyon ürünlerinden faydalanılır. Kurumsal kimlik adına yapılacak olan zarf, masa bayrağı, yelek, t-short, kumbara, broşür, bardak, kartvizit, çanta gibi ürünler promosyon olarak değerlendiriliyor. Markalaşmanın ardından beklenen şey satışların yükselmesidir. Markalaşmak için kurumsallaşmak gerekir. Kurumsallaşmanın da ilk aşaması bu bahsettiğimiz işlemlerdir.
Potansiyel müşterilere tanıtım yapmak ve ürünleri pazarlamak amacıyla kullanılan en etkili tanıtım aracına promosyon diyoruz. Günümüzde farklı farklı ürünler promosyon olarak müşteriye sunulabilmektedir. Öyle ki bazı reklamlarda promosyon olarak çeyrek altınlardan, deterjanlara kadar verilebiliyor. Zaten başka bir anlamı da özel teklifler demektir.
Promosyon ürünlerini her sene firmamız için bastırıp dağıtıyoruz. olumlu geri dönüşlerini görüyoruz.
yararlı makale, teşekkürler
Promosyon ile alakalı daha önce bu kadar detaylı ve güzel bir anlatıma denk gelmemiştim. Promosyonun ne olduğunu, türlerini ve tanıtıma faydasını tüm detayıyla anlatmışsınız. Kaleminize sağlık teşekkürler.
Sefa Bey, yazı için teşekkürler. Sade ve net bilgi vermişsiniz…
Sade net ve bu yararlı bilgilendirme yazınız için teşekkür ederim.
Türkler olarak seviyoruz bu tür işleri 🙂
Yazı için teşekkür ederiz. Sade ve net bir şekilde açıklamışsınız.
Çok faydalı içerik olmuş.