En İyi SEO Araçları (%100 Ücretsiz)
En iyi ve %100 ücretsiz SEO araçlarını web site performansınızı artırmak, içeriğinizi optimize etmek ve SEO analizi yapmak için kullanabilirsiniz. Dünyanın en ünlü ve alanında uzman SEO uzmanları bu araçları öneriyor. Siz de bu araçlara rahatlıkla tamamen ücretsiz bir şekilde ulaşabilirsiniz.
Yapacağınız analizler, elde edeceğiniz verilerle SEO çalışmalarınızda daha verimli sonuçlar elde edebilirsiniz. SEO çalışması devamlılık ve sabır isteyen bir süreçtir. Burada bahsedeceğim ücretsiz SEO araçlarının bazılarını da belli periyot aralıklarında devamlı olarak kullanmanız gerekecek.
Bu araçların bir kısmı için kısa tanımlar ve tanıtımlar yapacağım, bir kısmı içinse başka başlıklar altında daha detaylı incelemeler yapacağım. Bundan dolayı bloğumu takipte kalırsanız sizin için faydalı olabilecek içerikleri kaçırmazsınız. Hadi başlayalım;
İçindekiler
Ahrefs
SEO uzmanlarının en çok kullandığı, rağbet gösterdiği SEO araçlarıdan biridir. Ahrefs, ücretli sunduğu paketlerin yanı sıra, ücretsiz bazı araçları da bulunmakta. Bu bölümde Ahrefs’in ücretsiz sunduğu SEO araçlarına değineceğim.
Ahrefs, SEO uzmanlarına ve web site geliştiricilere toplamda 4 ücretsiz hizmet sağlıyor;
- Anahtar Kelime Oluşturucu; Google, Bing, Youtube veya Amazon gibi arama motorlarından yapılan sorgular üzerinden analiz yapar ve belirttiğiniz kelimelere yakın bazı anahtar kelime fikirleri sunar. Bu kelimeler üzerinden içeriğinize optimize edebilir, alt başlıklarınızı buradan tercih edebilir veya sık sorulan sorularınızı bu fikirlere göre şekillendirebilirsiniz.
- Backlink Denetliyici; Web siteniz için aldığınız dış bağlantıları buradan görebilirsiniz veya rakiplerinizin aldığı bağlantıları da buradan inceleyerek dış SEO optimize çalışmanızı ve link inşanızı planlayabilirsiniz.
- Anahtar Kelime Sıra Bulucu; Anahtar kelimelerinizin Google üzerindeki konumunu tespit edebileceğiniz ücretsiz SEO araçlarındandır.
- Kırık Bağlantı Denetleyici; Web site içeriğinizde kırık yani bozuk linkleri tespit edebileceğiniz Ahrefs aracıdır.
- Rekabet Analizi; Belirttiğiniz anahtar kelime için arama motorlarında ilk 10 sonuç içerisinde yer almanızın güçlük durumunu tespit edebileceğiniz bir araçtır.
Semrush
Anahtar kelime araştırması, sayfa içi SEO optimize denetimleri, arama motoru sıralama bulucu ve buna benzer bir çok aracı ücretsiz olarak sağlıyor. Bunların yanı sıra Backlink analizi ve raporlarını detaylı bir şekilde edinebiliyorsunuz. Backlink analizinde 100 sonuca kadar ücretsiz sağlıyor.
Semrush, çok çeşitli seçeneklere sahip geniş çaplı SEO araçlarından biridir. Tüm araçlara sahip olmak için ücretli bir hesap oluşturmanız gerekse de birçok aracı ücretsiz kullanabilirsiniz.
- Arama Motoru Sıra Bulucu, 10 anahtar kelimeye kadar arama motorlarında belirlediğiniz kelimelerde sitenizin sıra takibini yapabilirsiniz.
- Site Optimize Denetimi, 100 URL’ye kadar web sitenin içerik ve teknik bakımdan SEO denetimini yapabilirsiniz.
- Rakip Analizi, belirttiğiniz web siteye içeriğine göre 10 rakip siteyi tespit edip, analizini yapabilirsiniz.
- Dizin Raporu, 45’ten fazla çevrimiçi dizinde ve yerel listelerde markanızın durumunu öğrenebilirsiniz.
- SEO İçerik Analizi ve Şablonu, belirttiğiniz kelimede arama motorlarında bulunan sonuçları analiz eder ve içeriğinizi nasıl yazmanız gerektiğini anahtar kelime önerilerinden olması gereken metin uzunluğuna kadar raporlar.
- Optimize Edilmiş İçerik Denetimi, yazdığınız metinlerin SEO’ya uygunluğunu test eder.
- Anahtar Kelime Oluşturucu, belirttiğiniz kelimeye göre size anahtar kelime önerilerinde bulunur.
Google dünyada en gelişmiş yapay zekalardan biri olan Google Arama Motoru üzerine kurulmuş ve gelişmiş bir firmadır. Google Arama Motoru ise çok geniş data ağına sahip bir projedir. Bu data ağını kullanarak hem reklam tarafında hem de doğal sonuçlarda bir çok aracı kullanımımıza sunuyor.
Google, hem kullanıcılar hem de geliştiriciler için her geçen gün yeni projeler üretmektedir. Bu bölümde web geliştiricileri için faydalı olabilecek Google’ın ücretsiz araçlarından bahsedeceğim.
Search Console
İlk değineceğimiz Google’ın web geliştiricileri için hazırladığı olmazsa olmazlardan Search Console’dır. Türkçe açılımı “Arama Konsolu” demektir. Google bu aracını ilk geliştirdiğinde verdiği isim Webmaster Tools’du, daha sonra Search Console olarak revize etti.
Bu aracı kullanmanız için gereken şey Google hesabıdır. Hesabınızı oluşturduktan sonra web sitenizi ekleme bölümünde dizini ekleyeceğiniz dosyayı ekledikten sonra bu kısım aktif hale gelir. Belli bir zaman geçmeden hemen verilerinizi görmeniz pek mümkün olmayacaktır.
Bu araç sayesinde Google’ın sitenizi nasıl taradığını görebilirsiniz, sitenizin bazı sayfalarını manuel olarak dizine ekleyebilirsiniz, web sitenizdeki teknik hataları görebilir ve giderebilirsiniz. Sitenizin hangi anahtar kelimelerden trafik aldığını görebilir ve bu anahtar kelimelerde sıralamadaki durumunuzu öğrenebilirsiniz. Sitenizin performansıyla alakalı gelişim raporlarınızı inceleyebilirsiniz.
Aldığınız bağlantıların durumunu buradan takip edebilirsiniz. Güvenlik sorununuz varsa tespit edebilirsiniz. Google sonuçlarında yer almasını istemediğiniz sayfaları buradan engelleyebilirsiniz. Web sitenize ait site haritalarını buradan ekleyebilirsiniz. Diğer Google ürünleriyle alakalı ilişkilendirme ayarlarını da Search Console üzerinden yapabilirsiniz.
Bahsettiğim ve bahsedeceğim SEO araçları arasında en gelişmiş ve kullanımının son derece önemli olduğu bir araçtır.
Analytics
Web sitenizin performansı ve sıralama sonuçlarındaki görünürlüğü hakkında detaylı rapor ve analizlere ulaşabileceğiniz gerçek zamanlı veriler sunan web site analiz aracıdır. Bu araçtan faydalanmak için Google hesabınız ile giriş yaptıktan sonra size verilen kodu HTML yapısına eklemeniz yeterli olacaktır.
SEO çalışmalarınızı ölçmek ve trafiğinizin nereden geldiğini analiz edebilmeniz için kullanmanız gereken bir SEO aracıdır. Gerçek ve geçmiş zamanlı tüm istatistiklere Analytics üzerinden erişebiliyor olmamız bu aracı vazgeçilmez kılıyor. Analytics üzerinden insanların web sitenizde nasıl etkileşim sağladığını, nereden web sitenize giriş yaptığını, kaç kişinin girdiğini, kaç saniye sitede zaman geçirdiğini, sitenizde hangi sayfaları ziyaret ettiğini ve çok daha fazla rapora ulaşabilirsiniz.
Google Search Console hesabınız ile Analytics hesabınızı ilişkilendirmeyi unutmayın.
Google Trends
Google Trends, Google üzerinden yapılan aramaların zaman içerisindeki popülerliğini analiz eden Google ürüdür. Konu veya herhangi bir kelime belirterek zaman içerisindeki arama hacmini ve trendini görebileceğimiz bir grafik sunar. Bu grafikler bize SEO stratejimizde ve planlamamızda yön verir.
Google Trends, üzerine uzunca makale yazdığım bir konudur. Google Trends Nedir, Trends’in SEO ile ilişkisi, SEO için Trends kullanımı gibi konulara değindiğim https://www.sefagedik.com.tr/google-trends bu makaleye göz atamanızda fayda görüyorum.
Google Ads
Google’ın arama motorlarında ve çeşitli alanlarda yapılan reklamların yönetildiği, hedeflendiği ve bütçelendirildiği reklam yönetim panelidir. Ads üzerinden tüm Google reklamlarınızı yönetebilirsiniz.
Ads, doğru hedefleme ve reklam yöntemiyle SEO’ya da katkı sağlar. Yeniden pazarlama ve sitenize çektiğiniz doğru kitle ile site performansınızı artırırsınız. Bu da doğal sonuçlarda size pozitif yönde artış sağlar.
Ads üzerinden ulaşabileceğiniz ücretsiz bir SEO aracı bulunmaktadır. Anahtar kelime planlayıcı, aranma hacmini, benzer anahtar kelimeleri ve rekabeti analiz edebileceğiniz bir araçtır. Bu araca Ads hesabınız üzerinden erişebilirsiniz. Üreteceğiniz içerikten tutun vereceğiniz reklama kadar bu araç size fayda sağlayacaktır.
Data Studio
Data Studio yani Türkçe karşılığıyla Veri Stüdyosu, Search Console ve Analytics gibi farklı data kaynaklarından verileri toplayarak görselleştiren bir araçtır. Ücretsiz olarak bu SEO aracına erişebilirsiniz. Bu kaynak SEO görevlerinde, planlamanızda ve rapor sunumunuzda size yardımcı olacak.
Araç üzerinden sıfırdan şablon oluşturabileceğiniz gibi hali hazırda olan şablonlar üzerinden otomatik veri çekerek rapor da oluşturabilirsiniz.
Disavow
Her SEO uzmanının gözlemlediği baş belası şeylerin başında istenmeyen kaynaklardan gelen linkler vardır. Alakasız sitelerden alınan linkler veya siteye zarar vermek için yapılan bazı çalışmalar sonucu oluşturulan linkler. Bu linklerin sitemize zarar verme durumu söz konusu olabilir.
Öncelikle gelen bu linkleri SEO araçları aracılığıyla tespit edeceksiniz. Ardından gelen linkler arasından istenmeyen kaynakları da Google Disavow aracılığıyla Google’a bildireceksiniz. Google’da sizin bu kaynaklardan gelen linkleri kabul etmediğinizi doğrulayacak ve size zarar vermemesini sağlayacak.
Disavow aracına https://search.google.com/search-console/disavow-links bu bağlantı üzerinden eriştikten sonra mülk kısmından dilediğiniz web siteyi seçin. Seçimi yaptıktan sonra karşımıza gelen pencereden .txt dosyası yükleyerek linkleri engelleyebiliyoruz.
My Business
Yerel SEO yapmak için sahip olmanız gereken en temel şeylerden biridir. İşletmeniz hakkında bilgiler sunabileceğiniz, adres konum özelliği ekleyebileceğiz, işletmenize yöneltilen sorulara cevap verebileceğiniz, işletme fotoğraf ve videoları yayınlayabileceğiniz, yapılan puanlamaları inceleyebileceğiniz bir Google ürünüdür.
Tamamen ücretsiz şekilde bu aracı kullanabilirsiniz. Hem doğal arama sonuçlarında hem de haritalar bölümünde oluşturacağınız işletme profiliniz görüntülüme alacaktır. https://www.google.com/intl/tr_tr/business/ bu bağlantı aracılığıyla ilgili siteye ulaşabilirsiniz.
Page Speed Insights
Sayfa açılış süresiyle alakalı SEO optimize sorunlarını ve bu sorunların çözümlerini sunan SEO araçlarındandır. Web sitenizin daha iyi bir performans sergilemesi ve SEO optimizasyon çalışmaları için öneriler listesini bu araç sayesinde elde edebilirsiniz.
Araç üzerinden hem masaüstü hem de mobil kullanıcı deneyimini test ederek SEO analizleri elde edebilir, sitenizde iyileştirmeler yapabilirsiniz. PageSpeed Insights aracına giriş yapın ve web sitenizin linkini ilgili alana girin. Bir süre bekledikten sonra sitenizin analizlerini görebileceksiniz.
Analiz sonuçlarında ise, performansı artırmak için sitenizin alt yapısındaki hatalar belirtilir ve bu hataların çözümü için yol gösterilir. Hataların yanı sıra, başarılı olunan alanlar da ayrıca analiz sonuç sayfasında belirtilir.
Bing
Bing, Microsoft’a ait arama motorudur ve site yöneticileri için web sitelerini analiz edebilecekleri bir proje geliştirmiştir. Bing Webmaster Tools, dışarıdan gelen linkleri görebilme, anahtar kelime araştırması ve site optimizasyon denetimleri dahil olmak üzere bir çok SEO özelliği sunan SEO araçlarındandır. Ücretsiz bir şekilde bu araçtan yararlanabilirsiniz.
Web sitenizi buraya eklemek için yapmanız gereken size verilen dosyayı dizinize yüklemek veya kodu HTML yapınıza eklemektir. Araç içerisinden sitemap dosyanızı göndererek sitenizin dizine eklenme sürecini hızlandırabilirsiniz. Yine Google gibi tarama verilerinizi ve site performansınızı bu araç üzerinden görebilirsiniz.
Mozbar
Google Chrome uzantısı olarak kullanabileceğiz oldukça kullanışlı SEO araçlarından biridir. Bu aracı kullanmak için hesap açmanız gerekiyor. Hesabı açtıktan sonra eklenti sayesinde bazı SEO analizlerine ulaşabileceksiniz.
Mozbar, site içeriğinizi SEO’ya uygun optimize etmeniz ve gelen bağlantılarınızın planlamasını yapmanız için oldukça yararlıdır. Örneğin bir siteden bağlantı almak istiyorsunuz, bu eklenti ile bağlantı alacağınız sitenin kalitesi için ölçümler yapabilirsiniz.
PA, Page Authority yani sayfa otoritesi demektir, site içi optimize ile alakalı değerlere göre şekillenir. DA, Domain Authority yani domain otoritesi demektir, alan adını yaşı, gelen backlinkler, kullanıcı deneyimi ile alakalı değerlere göre şekillenir.
Screaming Frog SEO Spider
En popüler masaüstü SEO araçlarından biri olan Screaming Frog ücretsiz seçenekler sunuyor. Kullanıcı deneyimine ve dolaylı olarak doğal sonuçlardaki sıralamanıza zarar verebilecek kırık bağlantıları tespit etmek ve benzeri SEO sorunlarını analiz etmek için bu aracı tercih edebilirsiniz. 500’e kadar URL’yi bu araç ile denetleyebilir ve sorunlu sayfaları tespit edebilirsiniz.
Bu SEO aracının tüm özelliklerini kullanmak için ücretli sürüme geçmeniz gerekmektedir ancak bazı kaynaklar aracılığıyla belirli bir süre de ücretsiz kullanabilirsiniz. https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/ bu link üzerinden yazılımı indirebilirsiniz.
GTmetrix
SEO uzmanlarının sıklıkla kullandığı web sitelerin hız performansını ölçümleyen SEO araçlarından biridir. Analiz ettiği her sitenin verilerini görselleştirme özelliğine sahiptir. Yapmanız gereken GTmetrix sitesine giriş yapmanız ve web sitenizi URL kısmına yazmanız.
Ardından bir süre bekledikten sonra sonuç ekranı karşımıza çıkıyor. Bu ekranda siteminiz performansı, açılış hızı, sitemizin iyiliştirilmesi için bazı öneriler, site içeriğimiz ile alakalı bazı detaylı veriler yer alıyor.
SimilarWeb
Rakip analizi yapabileceğiniz en etkili SEO araçlarındandır. Rakibinizin trafiğini görürsünüz, en iyi sayfalarını inceleyebilirsiniz, etkileşimi üzerinden detaylara bakabilirsiniz, hangi alanda dijital pazarlama stratejisi geliştirdiğini öğrenebilir ve daha fazlasını SimilarWeb üzerinden yapabilirsiniz. Ücretsiz olmasından dolayı 5 sonuçla sınırlandırılmıştır, bu sonuçta aslında çoğu alanda yeterli sayılır.
Web sitenizi bu alanda Analytics ile bağlayarak sonuçları entegre edebilir ve daha doğru sonuçlar da elde edebilirsiniz. Rakipleriniz ile karşılaştırma yapabilir eksik yönlerinizi tespit ederek iyileştirme planlaması yapabilirsiniz.
Rank Math Plugin
Wordpress alt yapısı kullanıyorsanız SEO için birçok alternatifiniz bulunuyor. Bunlar Yoast by SEO, All in One SEO Pack ve Rank Math olabilir. Ben bunlardan Rank Math olanı tercih ediyor ve öneriyorum.
Bu eklentiyi kurulumu oldukça basit. Wordpress kullanan web site yöneticileri eklentiler kısmından bu eklentiyi aratıp yükleyebilir veya wordpress.org/plugins/seo-by-rank-math/ buradan indirebilir veya inceleyebilirler. Eklenti her şey düşünülerek hazırlanmış ve tüm SEO optimize işlemleri tasarlanmış. Yapmanız gereken sadece adımları takip etmek.
Fatrank
Google Chrome eklentisi olarak kullanılan bu SEO aracı için yapmanız gereken sadece Chrome Web Mağazası üzerinden eklentiyi kurmak.
Ardından sorgulama yapacağımız web sitesine girelim ve eklentiye tıklayalım. Çıkan bölüme Google’da sıralamasını sorgulayacağımız kelimeyi girelim. Sonrasında çıkan sonuç o kelimede bulunduğu konum olacaktır.
Mozcast
Moz tarafından geliştirilen çok profesyonel SEO araçlarından biridir. Bu araç Google’da yapılan algoritma güncellemelerini inceler ve kullanıcılarına grafikle sunar. Yapılan grafiği bir hava durumu gibi düşünebilirsiniz.
Geliştirilen bu SEO aracının mantığı şu şekilde; hava durumu yağmurlu olduğunda algoritma güncellemeleri ve Google’da yaşanan dalgalanmalar yoğunlaşıyor. Hava durumu güneşli güzel olduğunda sonuçlar stabil oluyor.
Buradan ulaşabilirsiniz: moz.com/mozcast
Cloudflare
Cloudflare, web sitenizin güvenliğini sağlamanız için geliştirilmiş bir araçtır. SEO araçları makaleme eklememin sebebi şudur, Cloudflare üzerinden ücret ödemeden SSL aktivasyonu yapabilirsiniz. Yapmanız gereken hesap açmak ve gerekli işlemleri gerçekleştirmek.
SSL, Google’ın önem verdiği ve kullanıcı deneyimi açısından da son derece önemli bir işlemdir. SSL için ücretli seçenekler olsa da Cloudflare oldukça cazip bir seçenektir. Ayrıca web site hızlandırmak için CDN, DNS yönetimi ve DDos koruması gibi hizmetleri de ücretsiz olarak sunuyor.
SEO Araçları Nedir?
SEO Araçları, SEO optimizasyon işlemlerinizde size kaynak ve yardımcı olmak için bazı parametreleri baz alarak geliştirilmiş sitelerdir.
En İyi SEO Aracı Nedir?
Şuan en popüler site performans araçları; Google araçları, Ahrefs, Semrush gibi araçlardır.
SEO Analizi Nasıl Yapılır?
SEO Analizi, SEO araçları üzerinden sitenizin performansını ve kullanıcı deneyimini artırmak için yapılan analizlere denir.
Yukarıda bahsettiğim tüm araçları kullanmanız gerekmiyor. Size en uygunlarını belirleyip o araçlar üzerinden analiz yapabilirsiniz. Bu analizlere göre de SEO planlamanızı yaparsınız.
Google SEO Araçları
En gelişmiş ve doğru analizler üreten SEO araçlarını Google sunar. Google’a ait araçlar; Search Console, Analytics, Google Trends, Google Ads, Data Studio, Disavow, My Business ve Page Speed Insights.
Bir süredir bu konuyu araştırıyordum. Faydalı bilgiler için teşekkürler.
SEO araçları ile yaptığım aramalar sonucu ulaştığım en dolu ve açıklayıcı içerik bu oldu. Teşekkürler Sefa Gedik 🙂
Hocam samimi söylüyorum inanılmaz faydalı bir yazı olmuş şahsen SEO konusunda her gün uğrarım buraya gibi duruyor 😀
SEO ile uğraşan herkesin olmazsa olmazları diyebiliriz. Lakin bir çok kişi hala eski yöntem, ben biliyorum adlı SEO çalışmalarını kullanıyor. Halbu ki, şu zaman da bu siteler ve servislerle ne güzel sonuçlar çıkartıp da kendimize bir rota çizebiliyoruz.
bütün bilgilerin bir arada olduğu ve kolayca erişebilecek yazı içeriklerini aktarmışsınız
başarılar dilerim
Hocam bu verimli yazı için teşekkür ederim.
Ben semrush ve ubersuggest kullanıyorum. Fakat SEO günümüzdeki rekabet koşullarında çok daha önemli, ne kadar araç o kadar verim. Bu güzel yazını için teşekkürler!
Şimdilik Semrush ve Ahrefs ile tüm ihtiyaçlarımı gideriyorum, lakin ilerleyen süreçte daha fazlasına ihtiyacım olacak.
Çok teşekkürler hocam.
bence hepsi birbiriyle bağlantılı hepsinin bir ihtiyacı karşıladığı seo araçları tüm hepsini paylaştığınız için teşekkür ederim.
Seo çok önemli bir konu web site sahibi herkes istisnasız dikkat etmeli.
Bilgilendirme için teşekkür ederiz faydalı bir yazı olmuş
Çok güzel ve faydalı bir içerik olmuş. Hepsini tek tek büyük bir emek ister. Teşekkür ederiz.
seo konusuna önem vermeyen web yönetiminde başarılı olamaz bu konu kesinlikle çok önemli.