Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya Uzmanı; sosyal medya içerik üretimini, reklam planlamasını ve hesap yönetimini profesyonel bir şekilde sağlayan kişiye denir. Bu konuda desteğe ihtiyacınız, bir sosyal medya uzmanı arayışınız varsa sunmuş olduğum hizmetlerden yararlanabilirsiniz. Hemen Başvur bölümünden bilgilerinizi doldurup göndermeniz yeterlidir.

Sosyal Medya günümüzde çok zaman geçirilen bir mecra olmasından dolayı markaların da bir o kadar rağbet gösterdikleri bir alandır. Markalar, kurumsal kimlik ve bilinirliğini artırma çalışmaları için sosyal medyayı hem prestij hem de reklam amaçlı kullanırlar. Doğru bir şekilde kullanılması marka imajını çok olumlu yönde etkiler. İster satış yapın, ister hizmet verin; sosyal medya karar verme sürecinde ziyaretçiyi/müşteriyi olumlu veya olumsuz yönde etkiler.

Sosyal Medya

Üretilen içeriklerin tasarımlarından, gelen mesajlara verilen cevaba kadar, konumunuza verilen yorumlardan, paylaşımlarınıza yapılan beğenilere kadar kurumsal kimliğiniz için çok büyük önem arz etmektedir. Sosyal medya uzun soluklu bir süreçtir, zaman ve emek ister. Bu süreci dilerseniz bünyenizde dilerseniz de dışarıdan bir Sosyal Medya Uzmanı ile sürdürmeniz, markanız için daha olumlu yönde bir süreç yürütmenizi sağlayacaktır.

Medya Nedir; radyo, televizyon, gazete, dergi, internet gibi bilgi depolamak ve iletmek için kullanılan kitle iletişim araçlarını kapsayan genel bir terimdir. Sosyal Medya ise günümüzde İnternet’in yaygınlaşmasıyla İnternet üzerinde varlığını sürdüren iletişim araçları için kullandığımız bir terimdir. Geleneksel medya ile sosyal medya ayrı iki cephe oluşturmuş olsa da, artık geleneksel medya markalarının dahi İnternet üzerinde çalışmalar yaptığını biliyoruz.

Geleneksel medyaya nazaran sosyal medyanın birçok avantajı bulunmaktadır. Hedef kitle belirlemek ve dönüşüm ölçümlemek bu avantajların en başında gelir. İnteraktif bir iletişim biçimi olmasından dolayıdır ki sosyal medyanın ihmal edilmesi bir marka için asla düşünülemez. Günümüz çağına ayak uydurmak gerekiyor, bunu yapmayan markaların ise sonunun hazin olacağını düşünmekteyim.

Hedef Stratejisi

Sosyal Medya Hedef Stratejisi

Öncelikle sosyal medya hesaplarınızı oluşturduktan sonra yapmanız gereken en temel kural hedef belirlemeniz olacaktır. Sosyal medya size daha fazla müşteri mi? Daha fazla ziyaretçi mi? Yoksa daha fazla bilinirlilik mi katmalı? Hedefiniz bir veya birden fazla da olabilir. Hedefinizi belirledikten sonra ona uygun bir şekilde çalışma planı hazırlamanız gerekmekte. Düzenli ve istikrarlı bir çalışma planı markanızı şaha kaldıracaktır.

Markanız tüm mecralarda var olmak zorunda değildir. Bazı sektörel farklılıklardan dolayı daha fazla veya daha az olmanız gereken mecralar olabilir. Hem reklam çalışmalarında hem de marka bilinirliği/kurumsal kimlik çalışmalarında yoğunlaşmanız gereken mecrayı öncesinde belirlemeniz gerekiyor. Bunu belirlerken göz önünde bulundurmanız gerekenler mecranın kullanıcılarının yaş aralığı, cinsiyetleri ve demografik bilgileri ve o mecranın yoğun olarak ne üzerine kullanıldığıdır.

Twitter haberler, söyleşiler, eleştiriler üzerine kullanılır, Instagram gezi, fotoğraf, yemek, giyim üzerine daha çok tercih edilir. Facebook yaş aralığı bakımından değerlendirdiğimizde orta yaşın yoğun bir şekilde kullandığı mecra olması bakımında buna uygun markalar tercih etmelidir. Bu sebeplerden dolayıdır ki hedef stratejinizi çalışma planınızı hazırlamadan önce doğru bir şekilde belirlemeniz gerekiyor.

Sosyal Medya Uzmanı Sefa Gedik

Aslına bakarsanız sosyal medya yaptığım işlerden sadece bir kısmıdır. Dijital Medya‘nın birçok alanında hizmetler sunmaktayım. Sosyal medya’da sizlere sunabileceğim şeyleri aşağıda neler yapacağım bölümünde detaylıca anlatmaya çalıştım. Daha fazla bilgi almak isterseniz Hemen Başvur formundan bilgilerinizi doldurup gönderebilirsiniz. Akabinde sizinle iletişime geçeceğim. Hakkımda bilgi edinmek için hakkımda bölümüne veya sosyal medya göz atabilirsiniz.

Sosyal Medya Hesaplarınızda Neler Yapacağım?

  • Sosyal medya hesaplarının oluşturulması, yönetimi.
  • Yanlış veya eksik bilgilerin düzenlenmesi.
  • Paylaşım takvimi oluşturulması.
  • Sayfaların sürekli olarak güncel tutulması, içerik üretimi.
  • Reklam planlamalarının yapılması.
  • Rakamsal değerlerin yükseltilmesi için stratejiler geliştirilmesi.
  • Analiz ve Raporlama

Dijitalleşen dünyada sosyalleşmenin dijital halidir. Gündelik sosyal hayatımızın dijital aynasıdır. Mesajlaşma, paylaşım, bloglar ve buna benzer tüm platformlar sosyal medya kapsamındadır. Facebook, twitter, instagram, youtube, whatsapp ve bunun gibi binlerce örnek verebiliriz.

Sosyal medya mecralarında bulunan hesapların içerik, reklam ve genel yönetiminin yapılmasıdır.

Tüm hesapları bir yerde toplamanın ve bir yerden yönetmenin mümkün olduğu araçlar mevcuttur. Buna örnek olarak Buffer ‘i verebilirim.

Bu alanda eğitim alarak veya kendinizi yetiştirerek uzman olabilirsiniz. Alacağınız eğitim dijital veya fiziksel olabilir. Sertifika veren ve sizler için faydalı olacak eğitimleri tercih edebilirsiniz.

Markalaşma yolunda sosyal medya çözümlerinde sizlere 7/24 anında hizmet sağlarım. Sağladığım hizmetlerin detaylı analiz ve raporlamasını sunarım. Performans garantisi veriyorum.

Sosyal Medya Uzmanı

Hemen Başvur