Dijital Pazarlama Nedir? Teknikleri ve Stratejileri
Dijital Pazarlama, doğru dijital medya araçlarını kullanarak potansiyel müşterilere ürün veya hizmetin tanıtılması için yapılan çalışmaya denir. Dijital pazarlama sadece ürün ve hizmet tanıtımı sürecinde değil, hedef kitle analizinde, reklam stratejisi belirleme ve planlamasında, satış dönüşümünde de etkin rol oynamaktadır.
Zaman zaman online pazarlama kavramıyla da karşımıza çıkan dijital pazarlama potansiyel müşterilerle iletişime geçilmesini ve ürün / hizmet alımı için teşvik edilmesini sağlar. Sadece hazırlanan reklam çalışmalarıyla değil slogan, metin veya viral bir çalışma ile de bunu sağlayabilir.
Bu rehber sizlere, dijital pazarlama hakkında bilmeniz gereken tüm detayları sunmaktadır.
İçindekiler
Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital Pazarlama, ürün ve hizmetlerin doğru hedef kitleye doğru reklam kanallarını kullanarak tanıtılması için yapılan dijital reklam çalışmalarına denir. Bu tanıtım çalışması web siteleri, mobil cihazları, sosyal medyayı, arama motorlarını ve buna benzer kanalları da içerisinde barındırır.
Elektronik cihazlarla yapılan tüm pazarlama çalışmaları dijital pazarlama başlığı altında incelenir ve dijital pazarlama olarak kabul edilir. 90’lı yılların başında internetin daha yaygın kullanımıyla popüler hale gelen Dijital Pazarlama hayatın her alanında karşımıza çıkmaktadır.
Geleneksel pazarlamada bulunan pazarlama ilkelerini dijital pazarlamada da görmek mümkün. Genellikle marka sahipleri geleneksel pazarlama stratejilerini dijital alanda da sürdürmektedir. Ancak tüm çalışmalarınızda her zaman plan ve strateji dahilinde ilerlemek gerekir.
Tüm dijital pazarlama çalışmalarının temelinde doğru hedef kitle belirleme ve yönetimi yer almaktadır. Doğru belirlenmeyen hedef kitle tamamen zaman ve maliyet israfıdır. Hedef kitle belirlemelerinde kullanabileceğiniz araç ve yöntemleri ilerleyen bölümlerde daha detaylı olarak anlatacağım.
Dijital Pazarlama Ne İşe Yarar?
Dijital Pazarlama çalışmalarına yatırım yapmak için onun ne işe yaradığını ve ne gibi faydalar sunduğunu bilmekte fayda var. Geleneksel pazarlama ve dijital pazarlama arasındaki temel bazı faktörleri de göz önünde bulundurarak, dijital pazarlamanın en büyük avantajları ve faydalarını şu şekilde derledim;
Küresel Pazarlama
Reklamınız yayınlandığında insanlar hangi konumda olursa olsun siz hedeflediğiniz sürece reklamınızı görebilirler. Bu da sizi pazarda daha etkin kılar ve müşteri yelpazenizi genişletir.
Hedef Kitle
Geniş hedef kitleler sizi pazarda daha etkin kılabilir ve müşteri portföyünüzü genişletebilir. Ancak siz daha yerel çalışan bir marka olabilir veya daha kısıtlı bir kitleye hitap ediyor olabilirsiniz. Dijital pazarlamanın en büyük avantajlarından biri de budur; hedef kitle. Seçtiğiniz hedef kitle ile daha doğru reklam stratejileri geliştirebilirsiniz.
Maliyet Verimliliği
Dijital reklam çalışmaları geleneksel pazarlama ile karşılaştırıldığında daha uygun maliyetler sunmaktadır. Tv reklamlarına ayrılan bütçe ile doğru hedef kitle seçiminden sonra dijital reklamda çok daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.
Ölçülebilirlik
Geleneksel pazarlamada verdiğiniz reklamı kaç kişi görmüş, kaçının dikkatini çekmiş, bu görenlerden kaçı bu ürünü veya hizmeti almış, verdiğiniz reklam sonucunda ne kadar başarılı olmuşsunuz, gibi sorularınızın yanıtını alamazsınız.
Dijital pazarlama çalışmalarınızın en büyük avantajlarından bir diğeri; ölçülebilirliktir. Verdiğiniz reklamın en ince ayrıntısına kadar raporlayabilirsiniz. Böylelikle hem zaman hem de maliyet tasarrufu yapabilirsiniz.
Daha Fazla İletişim Kurabilme
Sadece belli bir mecraya odaklanmaktan ziyade bir çok alanda reklamınızı gösterebilirsiniz. İnsanlar internet sitelerinde, sosyal medyada, haber kaynaklarında veya dizi izleme platformlarında reklamlarınızı görebilirler.
Çok fazla mecrada çok daha fazla insana ulaşabilirsiniz.
Dönüşüm
Hız çağında yaşıyoruz. Bu hız çağına ayak uydurarak reklam çalışmalarınızı Dijital pazarlama ile güçlendirdiniz. Dönüşümlerinizde hızlı olacaktır. Çok daha kolay ve hızlı sonuçlar alacaksınız.
Dijital Pazarlamanın Önemi ve Geleceği
Günümüzde çoğu şirket reklam yatırımlarını geleneksel pazarlama alanlarından tamamen çekerek dijital pazarlamayı tercih ettiler. Bunun nedeni Google ve Facebook gibi internet devlerinin hem maliyeti düşük reklam çalışması hem de hedef kitle seçimi avantajlarını sunuyor olması.
İnsanların dikkati neredeyse, reklam orada olmalıdır. İnsanların dikkati ise tamamen dijitalde.
Dünya çapında 5 milyar insan alışveriş yapmak, bilgi edinmek, eğlenmek ve çalışmak için online oluyor. Bu insanlara ulaşmanın ve iletişim kurmanın en iyi yolu dijital pazarlamadır. Ayrıca dijital pazarlama satın alma dönüşümünü, müşteri hareketlerini ve ilgi alanlarını size sunarak daha doğru strateji geliştirmenizi sağlar.
Belki yerel bir işletmeniz olduğunu ve dijital pazarlamaya ihtiyacınız olmadığını düşünüyor olabilirsiniz. Yanılıyorsunuz, akıllı telefonlardan yerel arama yapan kişilerin %88’i bir sonraki hafta o mağazayı ziyaret ediyor. Bundan dolayı yerel bir işletmede olsanız online olmak zorundasınız.
Geleneksel Pazarlama ve Dijital Pazarlama
Geleneksel ve dijital pazarlama arasındaki en temel fark belli bir kitleye istenilen reklamın gösterilmesidir. Geleneksel pazarlama, dergi ve gazete gibi geleneksel medya araçlarını kullanırken, dijital pazarlama, sosyal medya, web sitesi, içerik ve video reklamcılığı gibi araçları kullanır.
İnternet ve sosyal medya mecraları artık saate bakmak kadar hayatımızın içerisine yerleşmiştir. Günlük yaşantımızın bir parçası olması dijital pazarlamanın önemini günden güne artırmaktadır.
Geleneksel pazarlama araçları;
- Bilboardlar
- Otobüs ve araç giydirmeleri
- Posterler
- TV ve Radyo
- Dergi ve Gazete
- Kataloglar
- Telefon ve SMS
- Vitrin ve Tabela
Dijital pazarlama araçları;
- Web Site
- Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
- Arama Motoru Reklamcılığı (SEM)
- Yeniden Pazarlama
- E-Mail Pazarlama
- İçerik Pazarlama
- Video İçerik
- Sosyal Medya
- Influencer Marketing
- PPC Pazarlama
Dijital Pazarlama Türleri
Dijital pazarlama yapabileceğiniz araçlara ve mecralara dijital pazarlama türleri denir. Bu mecralar markanız, ürününüz veya hizmetlerinizle alakalı dijital alanda pazarlama çalışmaları yapabilmenize olanak sağlar. Bu araçlar ücretsiz, kısmen ücretli veya ücretli olabilir.
Bir eczaneniz varsa yasalar gereği web site açmanız yasaktır veya metinsel içerik üretemeyeceğiz bir alanda hizmet veriyor olabilirsiniz. Bundan dolayı aşağıda sıralayacağımız araçlardan bir kısmı sizin için uygun olmayabilir. Ürün veya hizmetinize yada bulunduğunuz sektöre göre dijital pazarlamada kullanmanız gereken stratejiyi ve araçları doğru belirlemeniz gerekir.
Web Site
Bir web sayfası tüm dijital medya pazarlama çalışmalarınızın merkezinde yer alır. Sadece kendi başına ayrıca değerlendirilebilir veya yaptığınız çalışmalarda bir araç olarak da kullanabilirsiniz. Hızlı, mobil uyumlu ve kullanıcı deneyimi yüksek kaliteli bir web sitesi markanızı, ürününüz ve hizmetinizi iyi bir şekilde temsil edebilir.
Uygulayacağınız reklam çalışmalarında nihai sonuç web siteniz olacaktır. Sosyal medyada, Google’da veya herhangi bir reklam kanalında uyguladığınız reklamda insanları bir yere yönlendirme durumunda kalacaksınız. Bu da elbette web sitesi olacaktır.
Web sitesine yaptığınız yönlendirmeler sonucu doğru analiz ve veriler elde edebileceksiniz ve tamamen sizin kontrolünüzde olan bu alanı doğru yönettiğinizde tüketici ile iyi bir şekilde iletişim kurabilecek ve satış dönüşümünü artırabileceksiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Etkili ve kullanıcı deneyimini göz önünde bulundurarak hazırladığınız hızlı ve mobil uyumlu web sitenizi tanıtma ihtiyacı duyacaksınız. Dilerseniz bir uzman aracılığı dilerseniz de kendi imkanlarınızla bir takım optimizasyon çalışmaları yapmanız gerekecek. Web sitenizin performansını arttırmak için yapacağınız tüm optimize çalışmalarına SEO diyoruz.
SEO belirlediğiniz kelimelerde arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmak için yapılan çalışmaların tümünü denir. Sitenize tasarımsal anlamda çok iyi hazırlamış olabilirsiniz ancak SEO uyumlu bir çalışma yapmadıysanız arama motorlarında üst sıralarda yer alamayacak ve bu sebeple insanlara ulaşamayacaksınız.
Arama Motoru Reklamcılığı (SEM)
Yukarıda bahsettiğim konuya paralel olarak bu çalışmayı da değerlendirebilirsiniz. Google’da doğal yollarla üst sıralara çıkmak sabır isteyen bir iştir. Bundan dolayı markanızın hemen tanıtılması ve satışa başlamak istiyorsanız arama motorlarının SEM dediğimiz reklam çalışmaları vardır. Google bu konuda en gelişmiş reklam ağına sahiptir.
Google ADS ile web sitenizi veya belirlediğiniz bir web sayfasını arama motorlarının belirlediği alanlarda dijital pazarlama çalışmanızı yapabilirsiniz. Youtube, Gmail, Google Arama Ağı Sonuçları ve Görüntülü reklamlar gibi bir çok reklam avantajı sunan Google ADS dijital pazarlama alanında en gelişmiş analizleri, seçenekleri ve reklam araçlarını sunan bir uygulamadır.
https://ads.google.com/intl/tr_tr/home/how-it-works/ bu bağlantı üzerinden Google ADS’in çalışma sistemi ile alakalı daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.
Yeniden Pazarlama
Ürün veya markanızı tanımak ve güven oluşturmak için ilgili hedef kitleye reklamınızı 7 kez göstermelisiniz. İnsanlarda güven ve satın alma güdüsü 7 görüntüleme ile oluşur.
İlgili hedef kitleyi web sitenize bir kez çekmeniz kesinlikle yeterli olmayacaktır. Belirlediğiniz hedef kitleyi defalarca web sitenize davet etmelisiniz. Buna yeniden pazarlama diyoruz, yani Remarketing.
Web sitenize bir veya birkaç kez girmiş bir kullanıcıyı hedefleyerek; internette farklı alanlarda gezinirken reklamınızı gösterebilirsiniz. Böylelikle sitenize ziyaret etmiş, aslında size ilgi duyan ancak satın alma veya güven duygusu oluşmamış kişileri tekrar sitenize çağırıyorsunuz.
Araştırmalara göre yeniden pazarlama stratejisi en etkili ve satış odaklı dijital pazarlama yöntemlerinden biridir.
E-Mail Pazarlama
E-Mail pazarlama çalışması yirmi yıldan fazla bir süredir ilgili müşterilere ulaşmak için tercih edilen dijital pazarlama türlerinden biridir. Ulaşmak istenilen hedef kitleye en hızlı ve doğrudan ulaşılan bir yöntemdir.
E-Mail pazarlama çalışmalarında başarılı olabilmek için uzmanlar tarafından belirlenen bazı kriterler vardır, bu kriterler;
- Güvenilir olmalı
- İlgili hedef kitleye gönderilmeli
- Samimi olmalı
- Bilgilendirici olmalı
- Merak uyandırıcı olmalı
- Kısa ve anlaşılabilir bir dile sahip olmalı
Zamanlama ve planlaması doğru yapılan E-Mail pazarlama ile olumlu sonuçlar elde edebilirsiniz.
İçerik Pazarlama
İçeriklerinizin kalitesi ve optimize edilmesi bir web sayfasının önemli bileşenlerindendir. Tüm pazarlama türlerinde olduğu gibi bu stratejinin de temel amacı satış dönüşümünü artırmaktır. Ancak bunu alışagelmişin dışında bir metot ile yapar.
İnternet ortamında çeşitli mecralarda ürün veya markanızla ilgili içerikler oluşturulur. Bu içeriklerle web sitenize yönlendirmeler yapılır.
İçerik pazarlamasını hem kendi web sitenizde hem de dış kaynaklarda yapabilirsiniz. Dış kaynaklar; blog ve haber siteleri, e-kitaplar, video açıklamaları, sosyal imleme siteleri gibi siteler aracılığıyla içerikler oluşturabilir, markanızı bu alanlarda pazarlayabilirsiniz.
İçerik pazarlaması çok etkili bir pazarlama stratejisidir ve oldukça da zordur. Çünkü devamlı olarak bunu yapmalı ve tekrara düşmemelisiniz. Alakalı ve ilgi çekici içerikler oluşturarak hedef kitlenizi daha çok bilgilendirebilir ve satışa yönlendirebilirsiniz.
Ürettiğiniz içerik metin, video, ses, e-bülten ve benzeri envanterler olabilir. Burada odaklanmanız gereken ürettiğiniz içeriğin kullanıcılara fayda sağlamasıdır.
Video İçerik
Bir zamanlar okumak en etkili iletişim ve bilgi edinim yöntemlerinden biriydi. Daha sonra dinlemek. Artık çağımızın en etkili bilgi edinme, iletişim ve etkili içerik üretimi yöntemi video içeriğidir. Youtube gibi platformların son zamanlardaki popülaritesinin artmasıyla birlikte video içeriği üretmek etkili pazarlama yöntemleri arasında yerini aldı.
Tüketici tüketeceği ürünü veya kişi alacağı hizmeti daha detaylı öğrenmek ve bilgi edinmek için onu hem görmek hem de dinlemek ister. Bu da video içerikleriyle mümkündür.
Üretilen videoları çeşitli platformlar aracılığıyla yayınlayabilir ve dijital reklam verebilirsiniz. İnsanların ilgisini çekebilecek, merak uyandıracak ve faydalı video içerikler üreterek reklam vermeden dahi tanıtım yapabilirsiniz. Sadece kendi markanız üzerinden değil, bir başka platform üzerinden üretilen videolara reklam verebilirsiniz.
Sosyal Medya
Sosyal medya, günümüzde insanların en çok vakit geçirdiği dijital mecralardır. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ve Tiktok gibi platformlar bunlara örnek olarak gösterilebilir.
İnsanların dikkati neredeyse reklam çalışmalarınızı orada yoğunlaştırmanız sizin için doğru bir strateji olabilir. Hedef kitlenizin ve potansiyel müşterinizin en yoğun olduğu mecrayı tespit etmelisiniz. Bu tespit edilen mecraya reklam bütçesi olarak daha fazla yoğunluk verebilirsiniz.
Sosyal Medya pazarlamasında en temel kural marka bilinirliği ve güven oluşturmaktır. Bunlar sağlandıktan sonra potansiyel müşteri edinmek ve doğrudan satış yapmak aşamalarına geçebilirsiniz.
Milyarlarca insanın online olduğu platformlara yatırım yapmak bu alanlarda pazarlama stratejileri geliştirmek reklam çalışmalarınızın belki de tamamını kapsayacaktır. Doğru hedef kitle analizi ve doğru çalışmayla markanızın bilinirliğini ve güvenini artırabilirsiniz.
Bazı markaların sosyal medya pazarlama stratejilerinde doğrudan satış yapmak diye bir amaç yoktur. Sadece amaçları bilinirliği artırmak ve kullanıcıyı bilgilendirmek olabilir. Bu durum markanın hedeflemesine göre değişiklik gösterebilir.
Etkili bir sosyal medya pazarlama çalışması yapmak için bazı etkili yöntemleri sizlerle paylaşmak istiyorum;
- Kaliteli ve ilgi çekici içerikler üretin
- Müşteri sorularını doğru ve hızlı yanıtlayın
- Sosyal medya samimiyet sever, samimi olun
- Paylaşım planı hazırlayın
- Zamanlamanızı doğru yapın
- Doğru ajans veya uzmanlarla çalışın
- Kitlenizi iyi tanıyın, hangi mecrada aktif olduğunu belirleyin
Influencer Marketing
Sosyal medya konusuyla aslında birebir bağlantılı bir stratejidir. Influencer, sosyal medyada öne çıkan fenomen diye tabir ettiğimiz takipçisi, etkileşimi ve kitlesi olan kişilerdir.
Influencer’lar ürün veya markaların tanıtımında doğru bir strateji olabilir. Markaya yakın, markaya hitap eden fenomenler üzerinden yapılan çalışmalar hem bilinirliği hem de satış oranlarınızı artırabilir.
İnsanların güvenini kazanmanız için sadece reklam doğru bir strateji olmaz. İmaj da bir kriterdir. İnsanların sizden ürün veya hizmet alması için size güvenmeleri gerekir. Güven ise referans ile oluşur. Bir ürünü veya hizmeti alan kişi bir başka kişiye bunu önerdiğinde ve övdüğünde güvenin temelleri atılmış olur. Influencer Marketing çalışmasında bu açıdan bakabilirsiniz.
PPC Pazarlama
Tıklama başına ödeme yapıldığı online reklamcılık modeline PPC Pazarlama denir. Google ADS’i bu pazarlama türünün en gelişmiş örneği olarak verebiliriz. Bunun yanı sıra buna benzer reklam araçları vardır.
Reklamınızı istediğiniz hedef kitleye dilediğiniz bütçede gösterebilirsiniz. Tıklanma veya gösterim başına ödeme yaparsınız. Takibinin kolay, gösteriminin etkili ve satış dönüşümünün yüksek olması bu tarz reklam modellerini ön plana çıkartıyor.
Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?
Alışverişlerin büyük çoğunluğunun internet üzerinden yapıldığı online tabanlı bir çağda dünyanın dört bir yanındaki işletmeler dijital reklamcılığa devrim niteliğinde bir adım attı. Dijital pazarlama, işletmenin ürün ya da hizmetlerini tanıtarak dijital platformların yardımıyla iş hedeflerine ulaşmanın bir yoludur.
Bir pazarlama kampanyası arama motorları web siteleri, sosyal medya, e-posta, mobil uygulamalar ve web tabanlı reklamcılık gibi çevrimiçi medya kanallarından herhangi birini kullanıyorsa bu dijital pazarlamadır. Dijital pazarlama, bütçelerinin elverdiği ölçüde kitlelerini büyütmelerine imkan sağlaması bakımından firmalara son derece yardımcı olur.
Pek çok küçük işletme ve yeni başlayan dijital pazarlamacı için dijital pazarlamaya başlamak zor olabilir. Spesifik, ölçülebilir ve ulaşılabilir hedefler belirlemek çok önemlidir. Hedef kitlenizi iyi anlamak, hangi dijital pazarlama kanallarını kullanacağınızı ve kampanyalarınıza hangi bilgileri dahil edeceğinizi belirlemenize yardımcı olacaktır.
Bütçe oluşturmak istediğiniz sonuçları vermeyebilecek dijital pazarlama kanallarına aşırı harcama yapmak yerine paranızı hedefleriniz doğrultusunda etkili bir şekilde harcamanızı sağlar. Hedeflerinize, hedef kitlenize ve bütçenize bağlı olarak hangi dijital pazarlama kanallarını kullanacağınızı belirlemeniz de önem taşır.
Yapabileceğimiz şeyleri maddeler halinde sıralamak istersek;
- Yapacağınız reklam çalışmalarındaki nihai amacınızı belirleyin
- Hedef kitle analizi yapın
- Size en uygun dijital alanı belirleyin
- Bütçe çalışmanızı yüzdelik paylara bölerek yapın
- Doğru uzman veya ajans ile çalışın
- Trendi takip ederek yeni reklam alanları keşfedin
Etkili Dijital Pazarlama Stratejileri
Dijital pazarlama çabalarından kazanç sağlayan bir sürü küçük işletme ve e-ticaret mağazası var. Birçok işletme bunu en etkili dijital pazarlama tekniklerini bulmaları ve uygulamaları sayesinde başarıyor. İşte en etkili dijital pazarlama tekniklerinden bazıları:
Potansiyel müşterilerin işletmeniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için uğrayacakları ilk yer olan web siteniz dijital pazarlama stratejisinin temel bileşenidir. Buna ilaveten web sitenizde ilgi çekici, alakalı ve içerikleri tutarlı bir şekilde paylaşan bir blog bulunmalıdır.
Bu yalnızca web sitenize daha fazla trafik çekmenize yardımcı olmakla kalmaz SEO’yu da iyileştirebilir. İyi bir SEO stratejisi sayesinde anahtar kelimelere dayalı olarak en iyi sonuçlar arasında yer alma olasılığı daha yüksek olacaktır.
E-posta pazarlaması hala internetteki en güçlü reklam mecralarından biri olarak kabul ediliyor. Bu stratejiden en iyi şekilde yararlanmak için iyi listeler oluşturmaya zaman ayırmalısınız. Arama ağı reklamcılığı karınızı hızla artırma potansiyeline sahiptir.
Sosyal medya pazarlaması ve video pazarlama da büyük kazançlar elde edebileceğiniz dijital pazarlama stratejilerindendir. Yeniden pazarlama stratejisi ise potansiyel müşterilerle daha fazla etkileşimde kalmanıza yardımcı olur, marka bilinirliğine yardımcı olur ve dönüşümleri artırır.
Satış ve Dijital Pazarlama İlişkisi
Birçok şirket ile pazarlamayı iki ayrı şey olarak düşünür ama bu modası geçmiş bir düşünce tarzıdır. Pazarlama ve satış arasındaki fark, potansiyel bir müşteriyi gerçek bir müşteriye dönüştürmeye ne kadar yakın olduğunuzu ortaya koyar. Dijital pazarlama, potansiyel müşterilerinizle çevrimiçi alanda bağlantı kurmayı ve onları etkilemeyi içeren güçlü bir uygulamadır.
Çevrimiçi bir dünyada dijital pazarlama çabaları satışları dönüştürmek için harika olabilir. Ancak birçok işletme için çevrimiçi etkileşim yeterli değildir ve dijital satış bu noktada devreye girer. Hedef kitlenin ilgisini çekmek için çalışan dijital pazarlamanın aksine dijital satış, kitlenizi alıcıya dönüştürmek için çaba gösterir.
Satış ve pazarlama çalışmalarını entegre etmek potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlar. İşletmeniz satış ve pazarlama arasında denge kurmakta zorlanıyorsa pazarlama materyalleri, marka mesajları ve satış taktikleri hakkında bilgi edinmek için zaman ve kaynak ayırmalısınız.
Satış ve pazarlama konusunda eşit derecede başarılı olduğunuzda potansiyel müşterileri gerçek müşterilere dönüştürmek son derece kolay olacaktır. Potansiyel müşterilere ulaşmak için kapsamlı bir strateji oluşturduğunuzdan emin olun.
Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur?
Dijital pazarlama uzmanı olmak çok çaba ve sıkı çalışma gerektirse de gerekli çabayı göstermeye istekliyseniz dijital pazarlama kariyerine devam etmenizi engelleyen hiçbir şey yok. Dijital pazarlama uzmanı, mevcut tüm dijital pazarlama kanallarını kullanarak bir web sitesinin çevrimiçi tanıtımından sorumlu bir profesyoneldir.
Markaları hakkında bilgi yaydıklarından, potansiyel müşterilerle bağlantı kurduklarından ve onları satın almaya yönlendirdiklerinden emin olmak dijital pazarlama uzmanlarının görevidir.
Dijital pazarlama uzmanı olmanın en hızlı ve etkili yollarından biri, kapsamlı online bir kursu tamamlamaktır. Online kurs size ek kaynaklar aramak zorunda kalmadan dijital pazarlama hakkında bilmeniz gereken her şeyi size öğretecektir. Güvenilir bir şirketten sertifika almak dijital pazarlamayı bildiğinizi göstermeniz için harika bir yoldur.
Sektörü takipte kalmak için bilgilerinizi sürekli güncelleyin. Bu alan hızla değişen bir alandır ve bu nedenle öğrenmeniz asla bitmez. Dijital pazarlama haberlerine odaklanan web siteleri ve bloglar en son değişikliklerden haberdar olmanızı sağlar. Arama motoru algoritmalarındaki değişiklikleri takip etmeniz içeriği en fazla görüntülenmeyi elde edecek şekilde uyarlamanızı sağlar.
Kısaca Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital medya araçlarını kullanarak ürün, hizmet veya markayı ilgili hedef kitleye tanıtmak için yapılan çalışmalar bütünüdür:
Dijital Pazarlama ile Satış Yapılır Mı?
Evet, bu çalışmalar ile satış doğrudan bağlantılıdır.
Dijital Pazarlama Eğitimi Nasıl ve Nereden Alınır?
Udemy platformu, bu işler için biçilmiş kaftandır. Dileyen de Youtube üzerinden ücretsiz içeriklerden faydalanabilir.
Dijital Pazarlama Teknikleri Nelerdir?
Dijital pazarlama başlığı altında konuşulan teknikler, araçlar, türler ve stratejiler aslında birbiriyle tamamıyla bağlantılıdır. Bu başlık altında olan bölümleri okumanız sizler için faydalı olacaktır ve bu sorunun cevabıdır.
Teşekkür ederim emeğinize sağlık
dijital pazarlama konusunda detaylı bır yazı olmus emeginize sağlık
Teşekkür ederim emeğinize sağlık
‘Sektörü takipte kalmak için bilgilerinizi sürekli güncelleyin. Bu alan hızla değişen bir alandır ve bu nedenle öğrenmeniz asla bitmez. ‘ altına imzamı atarım, yazı için teşekkürler hocam.