Blog

Tasarımlarda Renklerin Kullanımı: Renklerin Dili

Hayatın her alanında karşımıza çıkan renkler en eski çağlardan günümüz modern çağına kadar geçen süre içerisinde pek çok farklı anlamlar ifade etmişlerdir. Dijital çağda yaşadığımız için dijital alanda da renkler yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. İnternet sitelerinde, sosyal medya hesaplarında ve video içeriklerinde bilinçli veya bilinçsiz bir şekilde renk kullanımlarıyla karşılaşmaktayız.

Renklerin dili ve renklerin anlatmak istediği şeyler vardır. Dijital alanın bir parçasında içerik üretiyorsanız eğer bu değerli yazıyı okumaya devam ederek renklerin dilini çözmeye ve anlatmak istediğiniz şeyleri renkleri kullanarak güçlü bir şekilde ifade etmeye katkı sağlayacaksınız.

Tasarımlarda Renklerin Kullanımı: Renklerin DiliHer bir rengin kendine has bir ifadesi vardır. Bu ifadeleri düzgün alanlarda kullanmak gerekir. Dikkat çekmesini istediğiniz butonları kırmızı yapabilirsiniz. Ödeme sayfalarında yeşil renk tonlarını yoğun bir şekilde kullanabilirsiniz. Arka plan renginiz beyaz veya beyaza çok yakın bir renk tonu seçerek gözü yormayan bir tasarım yapabilirsiniz.

Renk kullanımında ilk dikkat etmeniz gerekecek altın kural ne anlattığınızdır. Bir güvenlik şirketiyseniz kırmızı rengini genel hatlar itibariyle ana renk olarak kullanmanızın size bir faydası olmayacaktır. Güvenlik daha çok yeşil rengiyle ifade edilir. Bundan dolayıdır ki renkleri doğru bir şekilde kullanmak için öncelikle ne anlattığınızı veya ne anlatmak istediğinizi belirlemek.

Yukarıda da belirttiğimiz gibi her bir rengin kendine has kendine münhasır bir anlatmak istediği vardır. Gelin kısaca bunlara değinelim;

Kırmızı

Kırmızı

İlk dikkat çeken renktir. Özellikle insanların dikkatlerini çekmek istenilen şeylerde kullanılır. Örneğin trafik lambaları gibi. Tehlikenin rengi olarak da bilinir. Kalp atışlarını hızlandırmak gibi bir etkisi olduğu da bilinmektedir. Tutku, enerji, sevgi, arzu ve kararlılık hislerini temsil eden kırmızıyı birçok ülke bayrak rengi olarak kullanmıştır. Kırmızı renginin iştah açan bir dürtüsü de olduğundan dolayıdır ki yeme-içme sektörü kırmızı rengini akıllıca kullanır.

Gücün ve iktidarın temsil ettiği en etkili renklerden biri olduğu için siyasal parti logo ve amblemlerinde kullanılmaktadır. Web sitelerde genellikle “abone ol” “indirim var” “bağış yap” “satın al” “buraya tıkla” gibi butonlar genellikle kırmızıdır. Mutluluk hissi oluşturan ve ani kararlar vermemizi sağlayan bu rengi web sitede düzgün alanlarda kullanırsanız çok iyi bir marka veya satış stratejisi geliştirmiş olursunuz.

Yeşil

Yeşil

Doğanın ve yaşamın rengidir. Güveni ve huzuru en iyi temsil eden yeşil aynı zamanda parayı, hırsı ve bankacılığı da sembolize eder. Yeşil rengi seven insanlarda paylaşımcı, cömertlik ve doğa sevgisi gibi duygulara rastlanmaktadır.

Yeşil rengi tasarımlarımızda kullanabileceğimiz ideal arka plan renklerinden biridir. Temizlik firmalarında, hastanelerde ve bankalarda bu renk yoğun bir şekilde kullanılır. Web sitemizde satın alma ile ilgili olan sayfada güvenlik sertifikası yeşil olabilir ve bu sayfada yeşil rengi yoğun kullanılabilir.

Mavi

Mavi

Denizin ve gökyüzünün rengi mavi. Bu renk insana özgürlük ve huzur hissettirir. Kendinden emin ve zeki olmak gibi duyguları da harekete geçiren bir özelliği vardır. Mavi kararlılığın rengidir. Mavi renk bulunan yerde çalışan insanların daha üretken olduğu söylenmektedir.

Tasarımlarımızda çok yoğun olarak kullanmaktan kaçınmamız gereken bir renktir mavi. Doğru oranda kullanmak gerekir. İnsanları sakinleştiren bir özelliği vardır. Bundandır ki bebeklerin sakinleşmesinden dolayı bebek ürünlerinde kullanılmaktadır. İştah kapatan bir özelliği olduğundan dolayı Web sitenizin içeriği yeme-içme üzerineyse uzak durmak gerekmektedir. Web sitenizin içerik kısmında dikkat çekmek istediğiniz bazı kelimeleri altı çizili yaptığınızda alt çizgi rengini mavi yapabilirsiniz böylelikle akılda kalıcılığı arttırabilirsiniz.

Sarı

Sarı

Dikkat çekmek istiyorsanız kullanabileceğiniz renklerdendir. İnsanları düşündüren ve mutlu eden bir özelliği olduğu gibi çok fazla kullanıldığında sabırsızlık duygusu, az kullanıldığında ise güvensizlik duygusu uyandırır. Bundan dolayı tasarımlarınızda orantılı kullanmaya dikkat etmelisiniz.

Tehlikenin rengidir, tehlikeli maddelerin üzerinde uyarı olarak sarı rengi kullanılır. Bebeklerle ilgili ürün satışı yapan bir firmaysanız ürünlerinizde sarı renginden uzak durmalısınız. Web sitenizde dikkat çekmek istediğiniz yerleri ve insanları uyarmak istediğiniz bildirileri sarı renk olarak yapabilirsiniz.

Mor

Mor

Asaleti ve zerâfeti temsil etmektedir. Lüksün sembolüdür. İhtişamlıdır. İlham verici özelliği özelliği vardır. Mavi ile kırmızı renk tonlarına sahip olmasıyla beraber o renklerin özelliklerini de almaktadır. Zerâfet ve çekicilik özelliği taşıdığı için kadınlarla ilgili olan tasarımlarda kullanılmasında çok etkili olacaktır.

Siyah

Siyah

Siyah bir renk değildir, renksizliktir. Asaletin, zerâfetin ve gücün temsili olarak bilinir. Tasarımlarınızın prestijli ve kurumsal olmasını istiyorsanız siyahı kullanabilirsiniz.

Beyaz

Beyaz

Siyahın zıddıdır. Saflığı, temizliği ve sadeliği simgelemektedir. Gelinliklerde, doktor ve hemşire giysilerinde kullanılır. Minimalizm’in trend olmasıyla beraber sadelik ön plana çıkarıldığından dolayı tasarımlarınızda beyaz kullanabilirsiniz.

İlgili Makaleler

4 Yorum

  1. İçeriği hazırlayan kişinin ellerine sağlık. Normalde SEO açısından google üzerinde üst plana çıkmak için gereksiz anahtar kelime kullanımına yer veriliyor. Ancak içeriğiniz oldukça akıcı. Sıkılmadan sonuna kadar okunabiliyor.

  2. web sitesi tasarlarken artık wp sistemlerin de yaygın olduğu düşünülünce , önümüze renk geçişleri ve uyumu çıkıyor, prk çok ürün için önemli belki, ben en azından uyumlu olması açısından adobe nin online renk skalasında renk geçişlerini inceleyerek uyumlu paletler yakalamaya çalışıyorum.

  3. Tasarımcı olmayan biri olarak, amatör projelerim için sadece doğru renkleri bulmakta zorlanıyorum. İçeriğimi desteklemek için basit bir resim ya da slayt destesi veya infografik gibi daha ayrıntılı projeleri oluştursam da, sık sık mükemmel renk şemasını aramak için çok fazla zaman harcıyorum. Kendime şu soruları soruyorum: Tasarımımın davetkar olmasını ister miyim? Kışkırtıcı ve cesur mu? Yoksa akıllı ve zarif mi?

  4. bu tarz konularda sosyal medyada daha profesyonel gözükmek için doğru bir sosyal medya ajansı ile çalışmak ile daha başarılı hale gelinebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu