Medya; radyo, televizyon, gazete, dergi, İnternet gibi bilgi depolamak ve iletmek için kullanılan iletişim araçlarını kapsayan genel bir terimdir. Kimi zaman insan için, kimi zaman ise her hangi bir ideoloji için çalışan bu araç, nasıl davranılması gerektiğinden nasıl yemek yenmesine kadar insanları yönlendirmektedir. Kimin elinde, ne amaçla olduğu önemli olan bu araç; kimi zaman yapıcı, kimi zaman ise yıkıcı olmuştur. Medya, tek kalıp içerisine sokulamayacak kadar kapsamlı bir araçtır.
Bugün en büyük medya aracı; İnternet ve televizyon diyebiliriz. Gazete, dergi, radyo ve diğer mecraların belli bir kitlesi hala var olmasıyla beraber maalesef bugün geçmişteki kadar etkin ve güçlü değildir. Çünkü bu dile getirdiğimiz alanlar İnternet ortamından da takip edilmektedir. Televizyon etkisini kaybetmekte, uzmanların televizyon için yaklaşık 50 yıl ömür biçtiğini de bilmekteyiz.
Medya’da Kitle Yönetimi Evrimi
Sayılı medya mecralarının ve seçeneklerinin olduğu bundan 30-40 yıl önce kitleleri yönlendirmek ve yönetmek günümüzde olduğundan daha kolaydı. İnsanlar sadece bir televizyon kanalını izliyor, bir gazeteyi okuyordu. İnsanların bilinçlerine yer etmek, onları yönlendirmek, onların davranışlarını etkilemek; reklamlar, diziler, filmler, sinemalar, makaleler, köşe yazıları gibi medyanın var olduğu noktalardan yapılır. Günümüzde bu seçenekler geçmişe baktığımızda artış göstermekte, bu artışla beraber kitleleri yönetmek de bir o kadar zorlaşmaktadır. İnsanlar bir televizyon kanalı izlemiyor, yüzlercesine özgür bir şekilde ulaşabiliyor.
Bir İnternet sitesine girmiyor, milyonlarcasına anında ulaşabiliyor. Günümüzün getirdiği bu seçenek okyanusunda insanları yönlendirmek ne kadar zor olsa da doğru strateji uygulandığında; doğru alanlardan, istenilen insan tipleri, istenilen seçeneklere yönlendirilebilir. Örnek vermek gerekirse, İnternetten bebek maması arayan bir kişiye birkaç gün sonra başka bir Web sitesinde bir video izlerken bebek bezi reklamı izletilebilir.
Günümüzün getirdiği zorluklar avantaja çevrilebilir ve bu seçenek okyanusunda doğru strateji uygulanırsa kitleler doğru bir şekilde yönlendirilebilir. Aslında zorluk diye tabir ettiğimiz kitle yönetiminde çok etkili ve yararlıdır. İnsanların tek bir televizyon kanalını izlemesi, tek bir bilgi kaynağı demektir evet ama insanların yüzlerce televizyon kanalını izlemesi seçeneği arttırmakla beraber kitleleri ayıklamak için faydalıdır.
Gıda ile alakalı bir reklam girmek istiyorsanız, gıda alanında çokça program yapan bir televizyon kanalını seçersiniz. Bu verdiğimiz örneği aynı şekilde dergi, gazete veya bir İnternet sitesi için de düşünebilirsiniz. Bahsetmek istediğimiz medyanın çok seçenekli ve kapsamlı bir alan olduğudur. Bugün elimizden düşmeyen akıllı cihazlardan girdiğimiz sosyal paylaşım siteleri de, televizyon kanalından izlediğimiz yemek programı da, takside giderken çalan radyo da ve şuan okuduğunuz bu makale de bir medyadır.
Modern Medya Gücünü Doğru Kullanmak
Medya kanallarının artması, hizmet veya ürün pazarlayacak olan kişilerin bu konudaki doğru adımlar atmasını gerektirmektedir. Günümüz medyası doğru yöntemler ile yönetildiğinde yüksek düzeylerde olumlu etkiler oluşturmaktadır. Böylelikle medya ile reklam yaparak marka değerini artırmak isteyen kişiler için mükemmel bir fırsat haline gelmektedir. Tabi ki her konuda olduğu gibi medya yönetimi konusunda da uzman olan kişiler ile çalışılarak bu konuda profesyonel hizmet alınması önemlidir.
Reklam dendiğinde genel olarak televizyon reklamları, sokaklarda bulunan bilboardlardaki afişler, promosyon ürünler gibi reklam seçenekleri insanların aklına gelmektedir. Ancak modern medya bundan çok daha fazlasını firmalara sunmaktadır. İnternet dünyası sadece insanların bilgi paylaştığı bir yer olmaktan çıkarak büyük karların elde edildiği bir mecra haline gelmiştir. Bu nedenle İnternet portallarının doğru bir şekilde kullanılması ve sonuç elde edilmesi gerekir.
İnternetin gücünü kullanarak reklam çalışmaları yapmak istediğinizde kendi Web sitenizin SEO çalışmaları ile arama motorlarından yükselmesini sağlayabilirsiniz. Diğer taraftan Sosyal Medya alanlarında da kendinizi geliştirerek çok ciddi bir kitleye hitap etme imkanından yararlanabilirsiniz. Bu platformlarda gücünüzü artırmak ve istediğiniz başarıyı elde etmek içinse doğru bir yönlendiriciye ihtiyacınız vardır. Bu konularda uzman olan kişilerden gerekli desteği alarak marka değerinizin artması için İnternetin en iyi şekilde kullanılmasını sağlayabilirsiniz.
Sürekli olarak hedef kitleniz ile iletişim halinde olmak, düşük bütçeler ile yüksek reklam geri dönüşü sağlamak, modern hayata uyum sağlamak için medyanın yeni yüzünü doğru analiz edip en iyi şekilde yararlanabilirsiniz. Böylelikle sizlerde artık değişen reklam alışkanlıklarına ayak uydurarak marka değerinizin daha prestijli hale gelmesini sağlayabilirsiniz.
Medya Toplumun Aynasıdır
Medya toplumun düşüncelerine, ihtiyaçlarına veya isteklerine ayna tutar, tutmalıdır. Ne amaçla kullanıldığı ve iplerinin kimin elinde olduğu da önemlidir. Topluma ayna olma görevini yerine getirmemekle beraber çıkarları doğrultusunda hareket eden, insanların düşündüklerine ayna tutmayı değil de insanların düşüncelerine hükmetmeyi tercih eden medya mecraları maalesef her toplumda görülmektedir.
Comments (3)
faydalı ve bilgilendirici paylaşım için teşekkürler.
Yararlı paylaşım elinize sağlık
Oldukça faydalı bir paylaşım, teşekkür ederim.