Blog

SEO Nedir?

SEO, web sitenizin arama motorlarına optimize edilerek performansını güçlendirmek için yapılan bir dizi tekniklere ve çalışmalara denir. SEO, İngilizce açılımı “Search Engine Optimization” yani Arama Motoru Optimizasyonu demektir.

SEO Nedir?

Daha anlaşılır ve basit bir ifade ile anlatmak gerekirse, insanların arama motorlarından hizmetinizle, ürününüzle veya işletmenizle alakalı aramalar yaptığında görünürlüğü artırmak için yapılan web site iyileştirme çalışmalarına SEO denir. Web sayfanızda bulunan içerikleriniz arama motorlarında ne kadar üst sıralarda yer alırsa potansiyel müşterileri çekme olasılığınız da bir o kadar da artar.

Kullanıcı deneyimi odaklı SEO çalışmaları en etkili ve doğru sonuç elde eden dijital reklam planlamasıdır. Dijital medyada web siteniz ile varsanız SEO sizler için bir tercih değildir. Kullanıcıyı daha çok web sitede tutmak ona güzel bir deneyim yaşatmak ve onu müşteriniz veya devamlı ziyaretçiniz yapmak istiyorsanız okumaya devam edin.

Arama Motorları Nasıl Çalışır?

Google, Yandex ve Bing başta olmak üzere tüm arama motorları web sitelerini taramak, sayfalar arasında dolaşmak, bu sayfalar hakkında detaylı veri toplamak ve dizinlerine eklemek için bot dediğimiz yapay zeka yazılımlarını kullanır. Dizin arama motorlarında bir arama yaptığımızda çıkan sonuçlardır. Aslına bakarsanız arama motorlarını dev bir kütüphaneye, kütüphaneciyi de bot dediğimiz yazılıma benzetebiliriz.

Arama motorları botları bir web sitenin veya içeriğin kullanıcının arama niyetiyle alakalı en doğru sonuçları göstermek için programlanmıştır. Bu aşamada SEO çalışmaları ve teknikleri devreye giriyor. Yani hem kullanıcı odaklı hem de arama motoru dostu içerikler yazmak için SEO’yu iyi bilmek gerekiyor.

Arama motorlarında çıkan sonuçların en üst kısmında yer alan reklamlara devamlı ücret ödemek zorundasınız. Ancak SEO çalışmaları için aynı şey söz konusu değildir. Doğru adımlarla ve yöntemlerle çalışmalar yaptığınızda organik sıralamalarda üst sıralara yükselebilirsiniz.

Arama motorları algoritması kullanıcının yaptığı aramaya göre en doğru sonucu ortaya çıkarmak ve kullanıcıya verimli bir deneyim yaşatmak için tasarlanmıştır. Kullanıcı aradığını bulacak ve bu sonuçtan memnun olacak ki algoritma başarılı olsun. Web sitenizi bu algoritmaya uygun hazırlar ve tasarlarsanız daha üst sıralarda çıkmanız ve web sitenizin performansını geliştirmeniz de mümkündür.

Google arama motoru üç temel prensipte çalışır. Bu üç temel prensip şudur; tarama, dizine ekleme ve sıralama. Öncelikle site bot denilen yazılımlarla taranır, taranan site dizine eklenir ve sonrasında sıralanır. Google arama motorunun temel çalışma prensibi bu şekildedir.

SEO Nasıl Yapılır?

SEO çalışmalarında önem sırasına göre yapmanız gereken bazı teknikler vardır. Bu teknikleri dilerseniz siz deneme yanılma yöntemiyle kendiniz geliştirebilir dilerseniz de SEO eğitimi alabilirsiniz. SEO çalışmalarını en iyi tespit etmek ve öğrenmek için yapılabilecek en doğru şey rakip analizidir. Rakiplerinizi analiz ederek bu çalışmaları da öğrenebilirsiniz. SEO çalışmalarını başlık başlık değerlendirmek gerekirse şu şekilde sunabiliriz;

  • İçerik kalitesi ve optimizasyonu
  • Arama motoru optimizasyonu
  • Anahtar kelime analizi
  • Site hızı
  • Link mimarisi
  • Rakip analizi
  • Mobil uyumluluk
  • Kullanıcı deneyimi
  • Sosyal medya çalışması
  • Marka bilinirliği

Her web sitesi için aynı metotlar aynı analizler geçerli olmasa da belli başlı mutlaka yapılması gereken temel şeyler vardır. Bu yukarıda belirttiğimiz başlıklarda bu bağlamda değerlendirilebilir. Yerel web siteleri, haber siteleri, E-ticaret veya görsel siteleri, bunların her biri için ayrı ayrı SEO stratejileri geliştirilmelidir. Her site için aynı şeyleri söylemek doğru olmayacaktır.

Arama motorları algoritmaları kullanıcı odaklı çalışır. Aranan bilgiyi doğru yerde ve doğru zamanda kullanıcıya sunmayı hedefler. Bunu da yaparken bazı kurallara ve kriterlere göre yapar. İşte bu kriterlere Arama Motoru Optimizasyonu yani SEO diyoruz. Siz web sitenizi bu kriterlere göre tasarlarsanız hedeflediğiniz yerde olursunuz.

SEO Nasıl Yapılır? Sorusunun cevabı öyle bir sayfaya sığacak kadar basit değildir. Bu çok dallı bir sorudur. Bu sorunun çok alt başlığı vardır. Bu alt başlıkların bir kısmına ilk paragrafta yer verdik. İlerleyen zamanlarda hepsi için tek tek başlık açmak istiyoruz.

Kısaca üzerinden geçmekte fayda var; SEO nasıl yapılır? İlk öncelikle rakip analizi yapmalısınız. Rakipleriniz kim, nerede varlar ve ne yapıyorlar? En iyi yöntemlerden biri budur. Taklit ve taklitten sonra asıl olmanız gerekiyor. Ancak bu sancılı bir süreçtir öyle hemen hedeflediğiniz konumlara gelemeyebilirsiniz.

SEO Faktörleri

Rakip analizinizi yaptıktan sonra hedefinizi belirleyin. Anahtar kelimelerinizi belirleyin. Çok yönlü değil ilk olarak daha dar bir çerçeveden adımlar adın. Sitenizin içeriği özgün ve tamamen kullanıcıya verimli olacak şekilde tasarlayın. Görseller ve videolar ile zenginleştirin. Sizlere H1 tagınız olsun, resimlerde alt taglarınıza yer verin gibi şeyler bu içerikte söylemeyeceğim. Bunlar teknik hususlar.

Site hızınız ve mobil uyumluluğunuzun performansı iyi olmalı. Özellikle mobil uyumluluğunuz çok önemli. Geç açılan site faciadır. Bundan dolayı alt yapınız, hosting firmanız iyi bir firma olmalı. Büyük boyutlu video veya fotoğraflar barındırmayın. İçerik optimizasyonunuzu doğru yapın.

Sosyal medyayı aktif ve doğru kullanın. Samimi bir diliniz olsun. Marka bilinirliğinizi artırmak için çeşitli farklı reklam seçeneklerinden faydalanın.

Şunu unutmayın SEO sadece teknik hususlar demek değildir. SEO kullanıcıya doğru şeyi doğru yer ve zamanda sunabilmektir. Doğal olun, aceleci davranmayın ve mutlaka planlı bir çalışma metodunuz olsun.

Google Arama Sonuçları (SEO ve SEM)

Google’da herhangi bir arama yaptığımızda çıkan sonuçları iki bölümde inceliyoruz. İlk önce çıkan sonuçlar SEM dediğimiz reklam sonuçları ve sonrasında çıkan sonuçlar SEO dediğimiz doğal arama sonuçlarıdır (SERP). SEM, Search Engine Marketing Türkçe açılımı Arama motoru pazarlaması demektir. Arama motorlarının reklam panelleri üzerinden belirli alanlarda belirli kelimelere veya hedeflemelere reklam gösterme çalışmasına SEM denir.

Google Arama Sonuçları

SEO, yazımızın başında da bahsettiğimiz gibi arama motorlarında çıkan ve herhangi bir ücret ödemeden yapılan doğal çalışmalara denir. Genel anlamı itibariyle günümüzde web site performansını artıran tüm çalışmalara SEO çalışması denir.

Yukarıda örnek olarak sadece Google’ı versek de diğer arama motorlarında da durum aynıdır. Örneklerimizi Google üzerinden de vermeye devam edeceğiz ancak lokasyona, hedef kitleye veya başka seçeneklere göre arama motorlarınız değişebilir. Bunu da göz önünde bulundurmakta fayda olacağını düşünüyoruz.

Doğal ve reklam sonuçlarında kullanıcıya verilen ilk veriler aynıdır. Yani title dediğimiz başlık ve description dediğimiz açıklama kısmı iki alanda da aynıdır. Tabi reklam yani SEM kısmında bazı description’lar daha uzun da olabilir. Sonuçların SEM kısmında çıkan sonucun sol üst kısmında reklam ibaresi bulunmamaktadır. Bu kısım çıkan sonuçların reklam mı doğal mı olduğunu kullanıcıya bildirmek açısında son 3-4 yıldır kullanılıyor.

SEO Pazarlama’da Neden Önemlidir?

SEO, dijital pazarlama stratejisi ve çalışmalarının temel bir parçasıdır. Çünkü insanlar almak istediği ürünler hakkında bilgi edinmek veya sipariş vermek için arama motorlarında arama yaparlar. Daha fazla görünürlülük demek daha fazla potansiyel müşteri veya ziyaretçi demektir.

Rakip analizinizi yaptıktan sonra başlayacağınız çalışmalar sonucunda rakiplerinizden daha iyi bir konuma geldiğinizde siz daha fazla tercih edileceksiniz. Bu da demek oluyor ki kâr oranlarınız artacak. SEO, dijital reklam pazarlamasında artık vazgeçilemez bir stratejidir. Bu alan oldukça da suistimale açıktır. Ulaşılamayacak hedefler veren kişiler veya ajanslar her geçen gün birini veya bir kurumu mağdur etmekte.

Arama sonuçları son yaptıkları güncellemeler sonucunda ziyaretçilerini direkt ilgili sonuca yönlendirmekten ziyade biraz daha fazla sonuç sayfasında bekletmek istiyor. Bu da demek oluyor ki sonuç sayfasında yer alan başlık ve açıklama bölümleriniz bile çok önemli. Tercih edilmek için SEO çalışmaları ve stratejilerini yapmaktan başka bir çaremiz bulunmuyor.

Nasıl SEO Öğrenebiliriz?

SEO, öğrenmenin en kolay ve hızlı yolu rakip analizidir. Rakip veya bu alanda başarılı bulduğunuz bir markanın SEO çalışmalarını inceleyebilir onu rol model olarak belirleyebilirsiniz. Rakip analizi yapabileceğiniz Ahrefs ve Semrush gibi bazı SEO araçları var. Bu araçlar üzerinden rakip analizleri ve okumaları yapabilirsiniz.

Bunun yanı sıra dijital eğitim platformları üzerinden ücretli veya ücretsiz dersler alarak da SEO öğrenebilirsiniz. Arama motorları üzerinden İngilizce kaynaklardan çeviri yapabilir daha doğru ve verimli bilgiler elde edebilirsiniz. Sadece dijital değil artık yüz yüze fiziksel eğitimlerde veriliyor.

Aslında bu biraz SEO öğrenecek kişiye bağlı. Kişi online istiyorsa bunu online öğrenebilir, fiziksel istiyorsa fiziksel. Ancak çok kitap okunarak öğrenebilecek bir şey olduğunu da düşünmüyoruz.

Black Hat & White Hat SEO

Black Hat yani siyah şapka olarak tanımlanan bu strateji tamamen inorganik SEO çalışmalarına verilen terimdir. Hack yöntemi ile backlink elde etmek ve trafik için bazı yazılımlar kullanmak bu yöntemin başlıcalarındandır. White Hat SEO yani beyaz şapka olarak adlandırılan bu çalışma doğal SEO çalışmalarına denir.

Arama motorları algoritması bir yapay zekadır. Sizin organik mi yoksa inorganik mi hareket ettiğinizi anlayabilir ve buna göre de sizi cezalandırabilir. Oyunu kurallarına göre oynamak istiyorsanız kesinlikle organik olmayan çalışmaları tercih etmeyin. Dönemsel sezonluk işlerinizde dahi bu yöntemlerden kaçının.

Black Hat & White Hat SEO

Her zaman çalışmalarınızda uzun vadeli düşünerek hareket edin. Böyle yaparak web sitenizin performansını istediğiniz seviyeye kadar çıkartabilirsiniz. Emin adımlarla, stratejilerinizden kopmadan, istikrarlı bir şekilde yaptığınız SEO çalışmalarının meyvesini elbet alacaksınız.

Black Hat SEO

Kopya içerik, sayfa içerisinde gizlenmiş yazılar ve keywords’ler, kullanıcıyı alakasız bir sayfaya yönlendiren bağlantılar, sitenizle alakalı olmayan içeriğe sahip sitelerden alınan bağlantılar, gereksiz ve fazla anahtar kelimeler, spam yorumlar, hack ile elde edilen bağlantılar, otomatik yazılımlarla elde edilen trafik gibi çalışmalardır.

White Hat SEO

Özgün ve kaliteli içerik, doğal link çalışması, alakalı sayfalara yönlendirilen bağlantılar, alakalı olan içeriğe sahip sitelerden alınan güçlü ve kaliteli bağlantılar, mobil uyum ve hız, yazılım standartlarına uygun bir yapı, marka stratejisi ve kaliteye odaklanma, site içi organik SEO optimizasyonu gibi çalışmalardır.

Anahtar Kelime Araştırması ve Seçimi

Online işlemlerin yüzde %68’i öncelikle Google veya benzeri arama motorlarında başlıyor. Bundan dolayı ürün, marka veya firmaların Google sonuçlarına değer vermemesi kesinlikle düşünülemez.

Anahtar kelime belirleme online pazarlama için çok büyük önem arz etmekte ve SEO çalışmalarının temelini oluşturmaktadır. Anahtar kelime araştırması ve belirlenmesi, hedef olarak belirlediğiniz kitlenizin arama motorlarında ne gibi şeyler aradığını yani arama terimlerini keşfetme ve bu sonuçlarda çıkmak için içeriğinizi buna göre optimize etme sürecine denir.

Anahtar kelime araştırmasının yapılmasının gerekliliğini ifade etmek adına iki temel husus vardır. Google’da istenilen kelimelerde istenilen sonuçlarda çıkmak ve alakalı içerikler oluşturmaktır.

Anahtar kelime belirlemek için şu hususlara dikkat etmek gerekiyor;

  • Doğru ve alakalı anahtar kelimeler seçin
  • Rekabet analizi yapın, rakiplerinizin anahtar kelimelerini analiz edin
  • Kullanıcının arama niyetini göz önünde bulundurun
  • Yardımcı SEO araçlarından faydalanın
  • Sürekli olarak anahtar kelime araştırması yapın

Site İçi SEO Optimizasyonu

Site içi SEO optimizasyonu, web sitenizde bulunan sayfalarınızın arama sonuçlarında görünürlüğünü iyileştirmek ve performansını artırmak için sayfanın içeriğini, meta etiketlerini, backlinkleri optimize etme işlemidir.

SEO işlemlerinin asla sonu gelmez, yani bu iş tamamdır artık bundan sonra yapacağımız bir şey kalmamıştır asla diyemezsiniz. Hani sonu olmayan oyunlar oluyor ya, SEO’da böyledir. Belki bugün zirvede olabilirsiniz ancak yapılan algoritma güncellemelerinden veya rakiplerinizin hamlelerinden etkilenebilirsiniz. Bundan dolayı tüm güncellemeleri takip etmeniz ve sitenizi devamlı olarak optimize etmeniz gerekir.

Google sonuçlarında en üst sırada yer alan ilk beş organik sonuç tüm tıklamaların %67’sini karşılamaktadır. Sonraki beş sayfa ise %3 ve böyle düşerek gitmeye devam eder. Trafik çekmek ve bir marka haline gelmek istiyorsanız mutlaka zirveye yakın olmalısınız.

Zirveye yakın olmak SEO ile mümkündür. Site içi SEO, SEO işlemlerinizin en önemli ayağıdır. Site içerisinde yapılan tüm optimize işlemleri bu başlık altında değerlendirilir. Site içerisinde yapılabilecek bazı çalışmalara değinelim;

  • Özgün ve kaliteli, tamamen kullanıcıya fayda sağlayacak içerikler oluşturmalısınız.
  • Ön plana çıkmak istediğiniz, sonuçlarda üst sırada olmak istediğiniz anahtar kelimelerinizi tespit edin. Ancak haddinden fazla kullanmaktan kaçının.
  • Multimedya dediğimiz görsel ve videolar ile içeriğinizi zenginleştirin.
  • Paragraflarınız kısa ve anlaşılır olmalı, içeriklerinizi Türkçe imla kurallarına uygun hazırlayın.
  • Alt başlıklar kullanın ve bu başlıklarda anahtar kelimelerinize de yer verin.
  • Madde işaretlerini kullanarak içeriğinizi daha zengin bir hale getirin.
  • Meta açıklama etiketinizi dikkat çekici ve tıklanma oranı yüksek olacak şekilde yazın.
  • Görsellerinizi site hızını göz önünde bulundurarak optimize edin.
  • Site hızınızı analiz edin ve daha hızlı bir web site için optimizasyonlarınızı yapın.
  • Mobil uyumlu bir tasarım tercih edin.
  • URL yapınız kısa ve anahtar kelime odaklı olsun.
  • İç sayfalarınızı alakalı iç veya dış backlinkler ile besleyin.

Site Dışı SEO Optimizasyonu

Site içerisinde yapılan çalışmalar kadar site dışarısında yaptığımız SEO optimizasyonu da web sitemizin performansını olumlu veya olumsuz yönde etkiler. Site içi teknik optimize işlemleri ile entegreli bir şekilde site dışında da birçok SEO işlemleri söz konusudur. Sosyal medyada paylaştığınız bir içerikten tutun herhangi bir sözlük sitesinde hakkınızda yapılan bir yoruma kadar bunların tamamını Site Dışı SEO Optimizasyonu kapsamında değerlendirebiliriz.

Web sitenizde yayınlanmış bir içeriğin alıntılanarak herhangi bir forum sitesinde paylaşılması, haber kaynaklarında linksiz dahi olsa haberlerinizin yayınlanması, sosyal medyada özgün ve samimi içerikler üretmeniz bu başlık altındadır. Temel ana başlıklar şu şekildedir;

  • Backlink Çalışmaları
  • PR ve Marka Bilinirliği
  • İçerik Pazarlama
  • Sosyal Medya
  • Forumlar ve Sözlükler
  • Ücretli Reklamlar

Web sitenizi dışarıdan destekleyici nitelikte çalışmalar olup performansınıza doğrudan etkisi bulunmaktadır. Genel itibariyle backlink çalışmaları gibi görülebilir ama bu çalışmalara PR olarak bakmak daha doğru olacaktır.

SEO Araçları

SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz veya süreci yönetip raporlayabileceğiniz ücretli veya ücretsiz yüzlerce araç bulabilirsiniz. Bu araçlar dijital pazarlama uzmanlarının anahtar kelime araştırmalarında, strateji ve plan geliştirmelerinde ve SERP yani Google’ın doğal sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak için yapılabilecekler noktasında yardımcı olurlar.

SEO Araçları

Günümüzde SEO ve dijital pazarlama uzmanları tarafından en çok kullanılan SEO araçları ;

Semrush

Anahtar kelime araştırmasında planlamasında ve doğal arama sonuçlarının sıralama verilerinde kullanılır. SEO uzmanlarına üst sıralarda yer almak için anahtar kelime planlanmasında ve stratejilerinde fikirler sunar. SEO performansınızı ölçmek için de kullanabilirsiniz.

Ahrefs

Anahtar kelime, backlink analizleri ve SEO ile alakalı tüm detayları analiz edebileceğiniz web site yöneticileri için tasarlanmış bugüne kadar geliştirilmiş en gelişmiş web sitedir. Algoritmanın belirlediği faktörleri göz önünde bulundurarak sizlere çok gelişmiş raporlar sunuyor. Web siteniz hakkında performans ölçümü yapabilirsiniz ve sistemin sizi geliştirmek adına sunduğu önerileri de rapor olarak görebilirsiniz.

Google Analytics

Web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar için veri analizi yapabileceğiniz Google platformudur. Search Console ve Google Ads gibi sistemlere de entegre ederek çalışabilirsiniz. Anlık veya tüm geçmiş zamanı da içerisinde barındıracak şekilde web site kullanıcıların verilerini Google Analytics aracılığıyla elde edebilirsiniz.

Google Search Console

Web sitenizi Google arama motoruna daha kolay tanıtmak için kullanabileceğiniz site geliştirici platformdur. Web sitenizin dizindeki sayfaları üzerinden analizler yapabilir, site haritanızı dizine gönderebilir, indexlenmiş sayfalarınız hakkında hataları görebilir iyileştirmeler yapabilir, arama sonuçlarındaki performansınızı analiz edebilirsiniz.

Google Trends

Google arama motorunda gündeme dair trend olan aramaları görebilir, geçmişe dair karşılaştırmasını yapabilirsiniz. Bu araç sizlere web sitenizin içeriğini geliştirme noktasında çok fayda sağlayacaktır. Google Trends ile alakalı sefagedik.com.tr/google-trends bu detaylı makaleden faydalanabilirsiniz.

Yoast SEO

Wordpress içerik yönetimini kullanan kişiler için çok kullanışlı bir eklentidir. Sadece Wordpress tabanlı sitelerde faydalanabilirsiniz. URL bilgisini, meta etiketlerini, sayfa başlıklarını düzenleyebilirsiniz. Sayfanızın Google arama sonuçlarında gözükecek halini de görebilir, tüm SEO ayarlarınızı bu eklenti üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

Moz

SEO denilince akla gelen yabancı kaynaklardan biridir. Anahtar kelime planlama, link tespiti yapma, domain analizi, site denetimi, sıralama takibi, backlink ve buna benzer site performansını artırmak için yapılabilecek çalışmalara dair raporlar sunar.

Screaming Frog

Bozuk yani kırık linkleri tespit edebileceğiniz, meta etiketlerinizi analiz edebileceğiniz, site haritesı oluşturup sitenizi daha hızlı olması için optimize edebileceğiniz, taklit içeriklerinizi bulabileceğiniz, url sorunlarınızı tespit edebileceğiniz SEO araçlarından biridir.

Bu araçlardan hepsini kullanacaksınız diye bir kaide kesinlikle yok. Ancak mutlaka sitenizin performansını ölçebileceğiniz ve geliştirebileceğiniz araçlar tespit etmeli ve devamlı takipte olmalısınız. Gelişim sürekli gelişen bir şey. Yeni araçlar geliştirilebilir, yeni güncellemeler gelebilir, bugün değerli olan yarın değersiz olabilir.

SEO Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar ve Nasıl Olunur?

Bir web siteyi arama motorları için optimize eden, analiz ve raporlama yapan, arama motorlarının doğal sonuçlarında performans artışı gerçekleştiren dijital pazarlama uzmanına SEO Uzmanı denir.

SEO uzmanları, kullanıcı için iyi bir deneyim yaşatmak, olumlu dönüşler sağlamak, web site trafiğini ve performansını artırmak, satış potansiyelini güçlendirmek ve marka bilinirliği için çalışmalar yapar. Dijital veya geleneksel pazarlama uzmanları ile ortak yönü; sonuç olarak satışları artırmaya odaklıdırlar.

Anahtar kelime analizi ve stratejisi yaparak Analytics, Search Console, Ads ve benzeri araçları veya metricaları kullanarak web site performansını artırmayı ve arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmayı hedefler. Dijital pazarlama ajanslarında olmazsa olmaz bir ekip üyesidir. Koordineli bir çalışma sonucunda başarısızlık ihtimali asla söz konusu bile değildir.

Alanında uzman ve sektöre yıllarını vermiş kişilerden birebir veya online eğitimler alarak kendinizi bu alanda geliştirebilir bir SEO uzmanı olabilirsiniz. Dijital video platformlarından ücretli veya ücretsiz dersler izleyebilirsiniz.

Özel kişisel bloglar üzerinden SEO üzerine yazılmış makalelerden faydalanabilirsiniz. Yabancı otoriter kaynaklardan çeviri yaparak bilgi edinebilirsiniz. Bu alanda başarılı olmuş kişi veya markaları takip ederek kendinize bir analiz çıkartabilir, yol planı hazırlayabilirsiniz.

Bir markanın SEO uzmanından beklentisi şunlar olmalıdır; teknik yönü çok gelişmiş olmalı, site içerisinde optimizasyonları doğru yapmalı, site dışı optimizasyon ve backlink inşasında profesyonel olmalıdır. Bu temel husus can kurtarıcıdır.

SEO Nedir?

SEO, genellikle web sitenizi Google’da üst sıralara çıkarma işlemine verilen genel terimdir. Ancak günümüzde daha çok site performans güçlendirme ve ziyaretçi artırma çalışmalarına denir.

En İyi SEO Ajansı Hangisi?

En iyi SEO ajansı diye bir şey maalesef ki yok 🙂 bu firmaları eleştirmek adına söylediğim bir şey değil. Her ajansın iyi olduğu daha öne çıktığı alan tabi olabilir. Burada doğru soru şu olmalıdır; sizin ihtiyacınızı karşılayabilecek ajans hangisidir?

SEO Uzmanı Nasıl Olunur?

İçeriğimizde de belirttiğimiz gibi; eğitimle! Fiziksel veya online binlerce eğitim var. Size en uygun olanı tercih edip onun üzerinden ilerleyin ve devamlı olarak rakip analizi (yani bu alanda başarılı olmuş kişileri) yapın.

Dijital Pazarlama Uzmanı (SEO) Ne Kadar Kazanır?

Bu sorunun cevabı şartlara göre değişir. Ajansta mı çalışacaksınız? freelancer olarak mı veya bir firmanın tanıtım departmanında mı? Bundan dolayı şartları bilmeden miktar söylemek çok doğru olmayacaktır. Ama piyasa şartlarını da her geçen gün değiştiği için bugün buraya yazılacak olan miktar devamlı revize edilmesi gerekiyor.

SEO için En İyi Araç Hangisidir?

Google tüm dökümanları ve araçları ile size destek oluyor. Algoritmasıyla alakalı da size fikirler sunuyor. Bunun yanı sıra Ahrefs şuan için ön planda gözüküyor.

İlgili Makaleler

15 Yorum

  1. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederiz sefa bey.
    Takipteyiz sizi,yazılarınızın devamını heyecanla bekliyoruz☺️

  2. süper bi yazı olmuş. Seo ile ilgili her geçen gün yeni şeyler çıkıkıyor. Web sitelerininde güncel olması gerekiyo tabi. SEO Nedir demek kolay ama Seo Nasıl yapılır bence daha mühim. Teşekkürler. güzel bir yazı olmuş

  3. Bu kadar güzel anlatılamazdı bir seo çalışması, gerçekten çok güzel dile getirmişsiniz. Emeğinize sağlık 🙂

  4. Şimdiye kadar SEO ile ilgili okuduğum en güzel anlatım diyebilirim. Sade bir anlatım, yalın bir dil. Teşekkürler

    1. Nitelik önemli. Alacağınız bağlantılar alakalı sitelerden olmalı. Backlink üzerine de ayrıca bir makale yazacağım. Takipte kalın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu