Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı
Türkiye’de sosyal medya kullanımı son yıllarda artarak önemli bir seviyeye geldi. Yapılan araştırmalar sonucu da Türkiye’deki sosyal medya kullanıcılarının davranışları oransal olarak ortaya çıkıyor. Türkiye’de yaklaşık olarak elli dört milyon kişi sosyal medyayı kullanmakta. Bu rakam da Türkiye nüfusunun %64’üne tekabül ettiği görülüyor.
İçindekiler
En Çok Kullanılan Platformlar
Yapılan araştırmalarda Türkiye’de kullanılan sosyal medya platformlarında en çok kullanılan web sitesi YouTube. YouTube sonrasında ise Instagram ve Whatsapp gelmekte. Bu sıralamayı ise Faceook ve Twitter takip etmektedir.
Kullanıcı Yaş Analizi
Türkiye’de sosyal medya kullananların yaş analizi de yapıldığında en çok sosyal medyayı kullanan yaş aralığının 25 ile 34 arası olduğu ortaya çıkmakta. Diğer taraftan cinsiyet analizinde her yaş grubunda erkeklerin kadınlara olan oranının daha fazla olduğu görülmekte.
Türkiye’de Sosyal Medya Davranışları
Yapılan araştırmalarda Türkiye’de sosyal medya kullananların %96’sı ay içerisinde en az bir kere sosyal medya hesaplarından arkadaşları ile mesajlaştığını belirtiyor. Aynı zamanda kullanıcıların %88’i ise sosyal medyada yapılan paylaşımlar ile etkileşime geçtiğini belirtiyor. Ortalama olarak kullanıcılar günde üç saat sosyal medya da vakit geçirirken kişi başına düşen sosyal medya hesabı ise dokuz olarak ortaya çıkmakta.
Platformlara Göre Analizler
Facebook kullananların sayısı ülkemizde 37 milyon olarak karşımıza çıkmakta. Bu sayının %64’ü erkek ve %36’ı ise kadındır. Burada bir detaya da yer vermek gerekirse kadın kullanıcıların Facebook kullanma oranında düşüş vardır. Aynı zamanda Türkiye’de Facebook kullananların hemen hemen tamamı mobil uygulama üzerinden Facebook hesaplarını takip etmekte.
Instagram kullanıcıları ise 38 milyon olarak karşımıza çıkmakta. Kullanıcıların cinsiyetlerine bakıldığında ise Facebook gibi erkeklerin kullanım oranının daha fazla olduğu gözlemlenmekte.
Twitter kullanıcı sayısı ise 11.8 milyon kullanıcı olduğu görülmekte. Erkek kadın dağılımı yapıldığında erkek kullanıcıların Twitter platformunda daha fazla olduğu görülmekte. Twitter ile Facebook ve Instagram karşılaştırıldığında en çok erkek oranı Twitter’da görülmekte. Buradan anlaşıldığı gibi sosyal medya hesaplarını kullanımda erkek kullanıcılarını oranı kadınlara göre oldukça yüksek olarak karşımıza çıkmakta.
faydalı bilgi devam gelirse iyi olur hocam
Ülkemizde neredeyse sosyal medya kullanmayan kalmadı yahu 🙁 Tamam kullanalım ama zararlı yönleri de var özellikle sosyal hayata yönelik.
erkekler facebook kadınlar instagram ağırlıklı takılıyor gözlemlerim sonucunda bi de şöyle bişey var artık hepsi birbirine benziyor özellik bakımından ben bunu çok beğenmedim garip bi şekilde tüm uygulamaları aynı yapıyorlar özellik olarak
Maalesef ülkemizde tüm fenomenler sosyal medyayı para kazanma aracı olarak kullanıyor oysa ki sosyal medya doğru kullanıldığında çok yararlı.