Dijital Pazarlama’da 5 Temel Kural
Tüm dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanları tarafından bilinmesi gereken en temel 5 kuraldan bahsedeceğiz. Dijital pazarlama uzmanları bu bahsedeceğimiz temel kurallara hâkim olmalıdırlar çünkü tüm iş hayatı boyunca içerisinde bulunacağı çalışmaları bu temeller üzerine inşa edecektir.
Bu doğrultuda dijital medya ve pazarlama alanına ilgi duyan arkadaşlara öncelikle tavsiyemiz bu tarz yararlı ve kaliteli içeriklerden faydalanmalarıdır. Haydi başlayalım;
İçindekiler
Marka Bilinirliği
Dijitalde üreteceğiniz içerik önem sırasına göre piramidin en üst halkasında yer alır ve pazarlamadan ziyade etkileşim ve farkındalıkla alakalıdır. Bu nedenledir ki üreteceğiniz içerikler tutarlı ve markanın hikayesine uygun olmalıdır.
Marka bilinirliğinizin satışlarınıza direkt olarak etkisi vardır. Bildiğiniz gibi çok kalitesiz logolarla, etkisiz içerikle veya tasarımla bile marka bilinirliği oluşturmuş markaların sayısı günümüzde azımsanmayacak kadar fazladır. Çünkü bilinirlik hikâye ile oluşur, hikayeniz insanları etkilemeli ve akılda kalıcı olmalı. Ama bu demek değildir ki tasarım kalitelerinin hiç önemi yoktur, bilakis müşteri ilk olarak tasarıma odaklanmakta. Bundan dolayı tüm kriter ve kuralları bir bütün olarak değerlendirmekte fayda olacağı kanaatindeyiz.
Sosyal Medya
Reklam çalışmalarımızda artık kesinlikle olmazsa olmazımızdır. Sosyal medyayı nasıl ve ne amaçla kullanacağınızı planlamanızdan önce belirlemeniz gerekiyor.
Sadece birkaç saatinizi harcayarak sosyal medya zamanlama ve planlama yapmanızı öneririz. HootSuite zamanlama ve planlama için kullanabileceğiniz en iyi araçlardan birisidir.
Sosyal medyanızın kendine ait bir dili ve rengi olmalıdır. Samimi içerikler sıcak tasarımlar kullanabilirsiniz.
Yatırım Getirisi (ROİ)
ROİ, Return on Investment yani Türkçesi Yatırım Getirisi demektir. Reklam için harcamış olduğunuz tutarla satış sonrası elde edilen kâr karşılaştırılır. Net kâr ile yatırım maliyeti arasındaki orandır. Hesaplanışı; ROI = Gelir – Maliyet / Maliyet
Analiytcs veya Search Console uygulamalarıyla alacağınız veriler üzerinden bu hesaplamaları yapabilirsiniz.
Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati
Her zaman ama her zaman tüm kurallardan üstün olan bir kural vardır; Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati. Sizden daha önce alışveriş yapmış bir kişi tekrar alışveriş yapmak için mağazanıza gelmiyorsa o müşteriyi memnun etmemişsiniz demektir.
Bu bahsettiğimiz yöntemi en iyi uygulayan yapay zeka Google Algoritmasıdır. Web sitenize bir kişi bir kere ziyaret etmişse bunun bir kıymeti harbiyesi olmaz. Bizler için değerli olan devamlı müşteridir. Bu devamlı müşteriyi ise memnun ederek sağlayabilir, sadakat oluşturabiliriz.
Kısacası memnuniyet sağlandıktan sonra sadakat onu takip eder. Memnuniyeti de satış öncesi ve sonrası müşteriye sunduğunuz olanaklar veya seçenekler sağlar. Güven, memnuniyet ve sadakat arasında kuvvetli bir bağ vardır.
Güven ve Kurumsallık
Müşterilerinize veya ziyaretçilerinize sağlamanız gereken bir diğer ve önemli kural ise güvendir. Güven deneyim sonrası yaşanan süreçte oluşur. Ulaşabilir ve hesap sorulabilir olmanız güven oluşturacak yöntemlerden bir kaçıdır. Deneyim sonrası sağlayacağınız hizmetlerle müşteri memnuniyeti ve güven gerçekleşir.
Müşteri ürün veya hizmetle alakalı her hangi bir sorun yaşadığında ulaşmak veya hesap sormak ister. O sırada marka müşterinin bu istek ve ihtiyaçlarını karşılamazsa müşterinin gözünde marka imajı tamamen bozulur.
Müşterilerle ve kurumlarla olan ilişkilerde kesinlikle kurumsal bir dil kullanılmalıdır. Sadece iletişim de değil tüm alanlarda bunu hissettirmelisiniz, böylelikle güven ve kurumsallık adına büyük bir adım atmış olursunuz.
Gerçekten bilgilendirici, Kişisel blog ve Dijital Pazarlama konusunda başarılar hayat boyu…
Web siteniz çok güzel. Birçok içeriğinizi takip ediyoruz, emeğinize sağlık. Biz olarak, sizi takip ve tavsiye etmeye devam edeceğiz. Çok teşekkürler.
Çok güzel bir içerik teşekkürler
merhaba bu konuda biraz yardımcı olabilir misiniz sosyal medya dili bakımından size nasıl ulaşabilirim aceba
Günümüzde dijital pazarlama artık çok önemli. Hele ki şu koronalı günlerde herkes alışverişini online olarak yapıyor. Dijital ortamda satış çok farklı bir şey.
Oldukça açıklayıcı bir yazı olmuş. Çok teşekkür ederim.